•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 30 maj 2023

Vart tog sommarvärmen vägen ?

Av Michael - 30 maj 2023 12:39



Första Juni imorgon och här sitter man

och fryser när nordan ligger på.

 

Det skulle bli som 2018 spåddes det men ännu har man bara

haft fläckvis med dagar som det varit skönt.

Skulle dra sig upp mot 22-24 i veckan för att sen sjunka till

15-17 så vad har hänt? Varför sitter dessa kalla vindar och lurar

på oss vackra människor i Vänersborg?

 

Det kan väl knappast vara fler som sitter och fryser väl?

 

Ja vi får hoppas det bättrar sig för detta har jag inte skrivit under

på alls. Vill ha VÄRME, höra glassbilen som jagas av glada barn

och arga mammor som rusar efter och sjunger...

 

" Ni lurar små barn, ni lurar små barn på deras veckopeng "

 

Ja det är inte som det var förr.

Glass var billigt, vi hade det mest underbara utebad där folket

flockades dag som "natt" och nu har det numera bytts ut mot

Vattenpalatset som kostar skjortan och har unket vatten...

 

Vi har Berts Ursand (iskallt) vi har Pisseviken (namnet säger sig själv)

sen överbefolkade Gardis och sköna Nordkroken... Vi behöver vårat

utebad igen... PUNKT!


Hustrun jobbar med sina bostadsrättsföreningar

på sin nya dator. Ska försöka lura med henne på en promenad

till affären så vi kan handla grädde till dagens middag.

 

Håller man sig i solskenet är det riktigt skönt.

Stannar inte så länge på vår altan i norrläge

så man får invänta kvälls solen på framsidan eller omfamna

den under en promenad.

 

Inväntar paket från Fiskeshoppen i Trollhättan.

Jonas har satt ihop min beställning idag hoppas jag där jag

beställde 1 Våg, 1 par Neoprenhandskar, Offset krokar så detta

är jag verkligen sugen på.

 

Nu finns det inget mer som kan hindra mig, ja kanske

en måttbräda från att ge mig ut och fiska. Jo jag förnyade

fiskekortet så nu kan vi fiska lagligt med då det bekommer.

 

Ja det var väl allt för denna månaden.

I övermorgon är en ny månad och snart skolavslutning....

Kan bli en spännande sommar även i år.

 

 

 
 
Ingen bild

Lilja

30 maj 2023 14:48

Där jag bor, också i Sverige, har vi 31 dagar i Maj.
🤣

Michael

30 maj 2023 18:09

Ja det stämmer... Tryckfelsnisse har varit framme tyvärr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards