•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2023

Jobbat på halvfart

Av Michael - 15 oktober 2023 21:29



Eller jobbat och jobbat kanske inte stämmer.

 

Skriver man jobb så blir man ju bara anmäld anonymt

så jag ska förklara mig bättre. Jag har planterat i blomlådan på

framsidan (ljung & murgröna) sen planterade jag om hustruns,

Svärmors tunga i ny fin jord. Tanken blev nu ikväll att dela med oss

av skotten till hennes barn eftersom blomman en gång tillhört

barnens mormor så det ska bli kul att vård dessa plantor

tills dess dom ska byta ägare.

 

Jag har även hunnit med att rasta hundar, lagat tacos och brottats

med en fotbollsmålvakt. Kittlade skiten ur han men hustrun fick lida mest 

eftersom hon låg underst. Kanske skulle tänkt till en stund innan

men tanken just då var rolig men nu får ryggen lida.

 

Blir snart att man ska säga god natt åt er alla och hoppas

att ni får en god start på nästa vecka. Vi själva startar veckan

med en tripp till återvinningen för att kasta trädgårdsavfall

och lite annat smått och gott. Närmar sig att tömma det hyrda förrådet

och släpa hem det hit.

 

Svåraste för mig och säkert hustrun är att skiljas från saker.

Hon kommer få gråa(re) hår när jag hittar "bra att ha" saker

som hon med all säkerhet vill kasta (igen) så det kommer

bli en verbal kamp mellan oss med all säkerhet.

 

Varför har inga kvinnor "bra att ha saker som man kan använda 

emot dom? Jag känner ingen iaf, finns ni där ute i detta

avlånga land?

 

Hör av er !

 

 

 
 
Ingen bild

Anna

15 oktober 2023 23:20

Slänger allt jag inte har användning för. Vill inte lämna ett sådant rensjobb till mina efterlevande. Visserligen är jag bara lite drygt 60 men vem vet…..

Michael

16 oktober 2023 20:49

Tänk om jag kunde tänka så, snart 55 fyllda i Januari så detsamma borde gälla för mig. I mitt fall kan man inte lära gamla hundar att sitta tror jag :D

 
Ingen bild

Anna

17 oktober 2023 17:29

Som exempel, hade 8 bananlådor som stod i 3 år efter en flytt. Hade inte saknat eller behövt något. Och inget har av värde vare sig för mig eller någon annan. Mina gamla foton från skola och ungdomsåren, gamla minnen från min mor och mina morföräldrar, en kassettbandspelare, 5-6 förlängningssladdar osv osv, slängde ett öga på eländet, sen slängde jag rubbet.

Michael

17 oktober 2023 18:56

Ja vissa saker är sentimentala och svåra att göra sig av med och andra är inga hinder mer än mentala för som sagt det skulle ha kunnat kastas mycket tidigare.
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Torsdag 25 april 20:31

      Är folk besatta av djävulen?   Detta ville min hustru att jag skulle fråga er läsare.   Det skjuts mer och mer besinningslöst på våra gator. Nu kan man inte ens säga ifrån utan att bli nerskjuten och dessutom framför sitt ...

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards