•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 oktober 2023

Av Michael - 26 oktober 2023 15:52




När vi flyttade in här gick vi samtidigt med

i Vänersborgsbostäders bostadskö och i efterhand så är jag

en aning tveksam till deras regler.

 

Jag och hustrun stod i kö men efter 1 år togs vi ur kön.

Fick inte veta varför tills jag för en vecka sen fick mail om

att jag skulle logga in för att behålla min plats i kön.

 

Ifrågasatte detta och fick till slut svar efter 4:e mailet

om att vi missat att visa intresse för en lägenhet och blev därför

avstängda 10 ÅR...... HALLÅ ELLER ??? Jag begick inget

justitiemord utan missade visa intresse och blir straffad.

 

Helt obegripligt ärligt talat.

Nu ska inte vi flytta den närmaste tiden.

Vi har ju precis jagat bort Kattla och fått lugn och ro här

och inväntar det som komma skall.

 

Fick min tidiga "Julklapp" i brevlådan idag.

NEJ Tobbe det var inga bestick utan äntligen fick jag byta

upp mig till en nyare modell av kamera.

 

Byter från Canon Eos 10D till en Canon Eos 1000D

som både är lättare och hade ett 300 objektiv med så nu ser

jag fram emot att börja fota igen.

 

- Ser fram emot fina bilder nu... fick jag till mig

av säljaren (Mitt kusinbarn) som skickade mig kameran.

- Vilken press... fick hon tillbaka.

 

  Ska bli så roligt att komma ut och testa denna godingen.

Jag måste dock skaffa en minneskort först annars blir det inget roligt. Och det var

numera beställt via 24.se så nu ska man behöva vänta igen *fniss*

 

Insåg att min gamla kamera är väldigt "gammal" då det satt ett 

2GB CompactFlash minne i och det nya SANDISK är på 32GB så det var

en "Giganorm" skillnad som min son brukade säga förr.

 

Jaha vad har du att se fram emot den närmaste tiden då?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards