•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Michael - 22 november 2011 22:46








Ingen vidare avslutning på denna dagen.

Börjar lite bättre imorgon men Kl. 13:00 rasar allt igen.

Otroligt givande möte på AF i 1½ timma lockar mig inte de minsta.

På 3 möten ska jag lära mig va AF gör...




Sen hem igen och göra middag.

Försöka driva mig till att göra nytta som ingen bryr sig om.

Massa måsten blir mer en press, man känner sig helt borta...




Ska nog bara skita i allt helt enkelt.

Tömma alla tankar och sen bara traska in i dimman.

Dags att krypa ner och försöka somna.





Mår illa...

Av Michael - 22 november 2011 12:49







Eller ett proffs, förstå-sig-påare skulle säkert

hålla med mig om namnet jag skapat "Hemutredare" för det passar på mig.

Varit hemma hos mamma igen för att hämta mer tomtar och kolla hennes

gran som jag plockade med hem...



Den sitter i en kruka på baksidan med ljus.

Jag som kanske är "lite" men bara lite extrem med jul och pyntande kanske

tyckte det såg lite magert ut och kom med några förslag om hur

jag hade gjort.

Tänk va dum man kan vara ibland. Nu har jag tagit mig vatten över huvudet

eftersom hon säger "fixa det åt mamma då" så nu får man snällt släpa

sig ut i skogen och fixa mer mossa till både henne och till oss.



Måste ju ha till adventsljusstaken och till utsidan.

Känner mig inte riktigt färdig och det finns massa tomma ytor

att leka med så KANSKE hinner jag klart till advent...



Återkommer !

Av Michael - 22 november 2011 09:41







Vi närmar oss advent med stormsteg.

Har lite svårt för att känna julstämning dock.

Arbetslös, väderleken förutspår grön jul...



En perfekt jul för mig är lätt snöfall julaftonsmorgon.

Barnen länsar julstrumpan och själv avnjuter jag en underbart

god skinksmörgås med senap & en Apotekarns Julmust...



Men innan dess den dagen kommer laddar jag oftast upp hela december

med julmusik och filmer. Listar här mina favoriter:


  1. Home Alone 1 & 2
  2. Santa Clause 1-2-3
  3. Päron till farsa firar jul
  4. Tomten är far till alla barnen
  5. Ernest saves christmas
  6. Karl Bertil Jonssons Julafton... ( Nu på DVD)

Vilken/vilka filmer är just din favorit ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards