•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Michael - 2 november 2011 23:32







Dags att sluta kasta sig på sängen eller soffan.

Måste komma igång igen...

Men jag får troligen starta sakta och tänka på foten.

Litet öppet sår på hälen blir snabbt större om man inte skyddar.



Imorgon upp utan tupp runt 9 sen ut

i friska luften om vädret vill väl...

Frisk luft och kroppen i rörelse gör mig förhoppningsvis

mer tröttare än att bara ligga hemma.



Man faller lätt in i ett stadie där inget får igång psyket

och i mitt fall går de så långt att man tvivlar på sig själv

och på vad jag kan och inte kan klara av.



Men ska väl klara av något anser jag innerst inne.

Jag måste bara våga ta för mig helt enkelt...



Håll Tummarna !!!

Av Michael - 2 november 2011 20:14







För det skulle behövas just nu.

Tankarna snurrar, kroppen fryser och jag masar runt

i sängen hela tiden. Skönt när man har mer än 1 tv så

man slipper se Cartoon Network hela tiden...



Har nog mer eller mindre kommit till freds med

mig själv om att jag ska göra operationen om det blir grönt ljus.

Vet ju inte om det blir av och vet inte när det blir heller.

Genom vårdgarantin så säkras man få en tid inom 2-3 månader.

Tänk om man missar den goda julmaten och blir tvungen att

äta baby-food för det är ungefär den koncistensen man får äta.



Gröt & Barnmat... ( Blääää )

Men man får se det på den ljusa sidan.

Jag kanske kommer vinna den GYLLENE MOROTEN !!!

Av Michael - 2 november 2011 15:13








Så ni ska slippa ha massa frågor obesvarade

skall jag lugna er med ett skriva vad som sker i mitt liv.

Läkarbesök idag bekräftade något men inte det jag trodde.

Jag var ganska inställd på att få trycka i mig insulinsprutor

för resten av livet vilket kan kännas harmlöst...



Istället fick jag under samtalets gång med läkaren veta

att han skulle skicka remiss för operation.

OM jag samtyckte förstås och med närmare eftertanke så

gjorde jag troligen mitt liv och min kropp en tjänst.

Dags att börja inse att även om man är över 40 och ska

finna sig vara på toppen av livet så måste jag förvalta det med...



Jag förmodas om sjukhuset godkänner det göra en

Gastric Banding <----- (Klicka)

Dels för att jag ska kunna gå ner i vikt.

Sen dels för att hålla mitt blodsocker på normala nivåer...



Så idag fick man lite att tänka på ärligt talat.

Man ser på sig själv i ett annat perspektiv...



Life will go on...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards