•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Michael - 27 november 2011 23:00







När man sitter i en bil och känner hur den gungar

utav vinden som stormar.

Än mindre när man ska gå ut med sin hund

som känner 2 tikar framför sig och jag som

gör allt i min makt för att få stopp allt...




När jag på 115 kg mer

eller mindre lättar från marken

får jag ångest.

Varför ska jag gå ner i vikt ?

Visst för hälsans skull men va fan.

Tappar jag låt oss säga 15-20 kg

så kommer ja flaxa iväg som Mary Poppins

och det utan paraply i handen och så vill ja inte ha det.




Men men...

Vi tar det om det senare om det skulle uppstå.

Vet inte om jag har motivation till att ens försöka.

En dag i taget och nu gäller morgondagen...




Tomten önskar...



 

Av Michael - 27 november 2011 20:20







Finns det inget stoppknapp ?


Hela dagen har hon virvlat förbi utanför.

Men nu har dom bytt namn på henne och kastat in en annan.

En annan som tydligen ska vara värre än Berit och det

förstår man nu när man hör ljudet utanför.



Men satan nu rasar hela altanen utanför.

Men jag tänker INTE gå ut och ställa till rätta för det

kommer bara att ramla igen och sen är det ett ihärdigt pissregn

och det kan jag vara utan just nu...




Imorgon får jag samtal hoppas jag.

Anses vara elak för att jag inte avslöjar.

Men vill faktiskt känna mig säker innan jag berättar.

Och visst är det så att jag lockar till mig mer nyfikenhet såklart.

Är tyvärr en mytisk pessimist som alltid tror det värsta tills jag

har blivit överbevisad motsatsen...




Så jag ber om ursäkt alla men ni får hålla er till tåls.

Lika jobbigt för mig som inget vet.

Men DETTA hoppas jag verkligen på...




    




Av Michael - 27 november 2011 16:48


 


Glad som ett barn under granen...

Fast tar inte ut något i förskott utan inväntar

ett samtal som kanske kan ge mig ett litet hopp...




Tyvärr inga avslöjanden !




Men fy satan va roligt det kan bli

om det går vägen...




HÅLL TUMMARNA !!!





Av Michael - 27 november 2011 09:56

  Jag sitter hellre här än går ut.


Bara rätta kläder sa någon så går allt. Men herregud det är storm ute.

Inte ens hunden gör ljud ifrån sig och när vi nu kommer gå ut

så kan jag slå vad om att han kommer vända huvudet bakåt och se bedjande

på mig och vilja dra sig hem direkt...




Bara bita i det sura äpplet sen ta en varm skön dusch.

Frukosten i ensamt majestät och sen kanske det blir Adventsfika

om alla orkar och om vi kommer ut för att handla lite...




Önskar ALLA en underbar 1:a Avent


 




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards