•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 augusti 2021

Av Michael - 10 augusti 2021 13:54



Sa hustrun nyss så det fick bli

dagens överskrift.


Har väntat i åratal på att skaffa 

mig glasögon och nu slåss vi hustrun och jag

om vem som ska ha hennes så nu blir det

nog så att jag får försöka spara ihop till egna.


Vi har inte riktigt samma styrka

och min syn är kass på avstånd så det kommer nog

kosta en slant att få rätt glas.


Har använt läsglasögon men det funkar

tyvärr inte när man ska se på tv/film.

Inte läser jag så mycket heller den senaste tiden

så dom vilar tryggt i lådan vid sängen.


Lite fiskesugen ärligt talat så vi får

se när det blir bra väder igen så vi kan lära

några maskar att simma. Hustruns son har dragit upp

5 gäddor denna sommaren och det svider i tarmen.


Behåller mitt gäddrekord ett tag till (6.4kg) ser det ut

som men man vill ju alltid fånga större. Idag regnar det

tänka sig och det är fotbollsträning så det skippar vi och kanske

hoppas på Torsdag om det vill sig väl.


Allt hänger på väder och fot.

Imorgon är det besök på Ortopeden och se vad

röntgen visade.


Håll tummarna !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards