•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 27 augusti 2021

Av Michael - 27 augusti 2021 20:11



Att vara gräsänkling är på gott och ont.

- Saknat mig?

- Jaaa (gråten i halsen)

- Jaha ge mig dåligt samvete bara.


- Saknat mig?

- Nää

- Nähä varför?

- Har du tröttnat på mig ?


Ja vad man än säger så blir det fel.

Det enda positiva är att man bor på landet

är att man ingen har inpå sig som störs av min

höga fredags volym för här dunkar det bra (hahaha)


Musiken flödar och jag har precis sett FBK tappa en match till.

Ännu INGEN seger på försäsongen och serien startar 11:e September

så något måste ske nu annars tappar vi mark redan i starten.


Spånar på julklappar (tänka sig) och

ser lite på vad som kan tänka sig dyka upp.

Har min andra klar efter att min dotter kom med ett förslag som 

jag dock refuserade för det går jag verkligen INTE med på Jennie.


Vad ska man hitta på nu då tro ?

Jag ska nog koka mig några ägg och äta i min

ensamhet *blink* och kolla serie.


Sköt om er !

Av Michael - 27 augusti 2021 13:43



"Lilla Blå" fick livsgnistan tillbaka.

Efter att vi haft kontakt med Bildoktorn uteslöts

vissa detaljer och efter att jag bytt ut tändkassetten

vi haft i 8 dagar mot den gamla så starta bilen direkt.


Tog med den gamla till Sjuntorps Bilskrot fick vi

bytt ut den trasiga som troligen hade elfel till en nästan ny

kassett som demonterats på onsdagen. Med den fick vi även en

instruktionsbok i snyggt skinnfodral som även den verkade

vara i nyskick.


Nästan så man ville se vad som fanns mer i den bilen

för det finns små saker vi ville byta ut på vår.

Har endast en nyckel som endast passar i tändningslås & baklucka

men inte förardörren. Vill byta ut det och kanske se om vi kan fixa

till låsmekanismen i bakluckan.


Hustrun lämnade mig med husdjuren idag och

rymde till Frölunda Torg där hon ska spendera dagen/kvällen

med sin dotter. Kan tydligen ta ett halvt dygn att hitta ut igen så

kanske blir det så att jag måste kontakta Hasse Aaro på Efterlyst

för att få hem min kära igen.


Samma skitväder som igår så idag på min "lediga" tid ska

jag bara slappa, kolla hockey och serier. Mumsa god mat

och stoppa i mig lite ostbollar och välkomna min fru hem när

det nu kan tänkas ske.


Ha en skön fredag !


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards