•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 augusti 2021

Av Michael - 12 augusti 2021 20:15



Kanske inte var det mest 

grandiosa jag gjort men idag kom det fram.


Efter fisket tog jag in abborren och tog ur den.

Hustrun tog en promenad med hundarna och tydligen

gick hon och funderade på varför jag aldrig tar ut fisken.


När hon kom hem så låg fisken rensad och klar

i kastrullen för denna ska vi mata katterna med

hade jag tänkt mig. Dom gillar ju abborre i gelé så kanske

ska detta smaka med.


- Skönt att komma ut och dricka kaffe och blöta masken

var hennes kommentar på vägen hem.

- Vi hade kunnat sitta på altanen, samma sak, tyckte jag.

Vi har ju lika vacker utsikt hemma men

kanske inte samma möjlighet att blöta maskarna.


Imorgon ska vi fira ett födelsedagsbarn.

Hustruns son har fyllt 15 så det blir god mat och tårta

Ja han skulle visst ha presenter så de får det bli med.


Nu ska hon dammsuga igen så det är

bäst jag och husdjuren håller oss undan en stund.

Ja just de ja, skulle ju duscha bort fisklukten så kanske

är hon klar samtidigt som jag kliver ur.


Sov gott alla


 


Av Michael - 12 augusti 2021 10:19



Och den närmar sig med stormsteg.

Den där tiden man måste se sig besegrad

och inse att nu går det inte längre.


Dagen man vaknar och känner

att nu går det inte längre att bära SHORTS !

Ett stort nederlag för min del med tanke på att jag förr

nästan gick med shorts året om utan några som helst

problem.


Innan vi flyttade ihop jag och hustrun så bodde

vi "grannar" och hon såg mig ofta gå till sopnedkastet

iförd shorts och kasta soppåsarna. Grannarna reagerade

ungefär som hon men hon var den första som kom ut

för att säga till mig att klä på mig. *fniss*


Börjar bli kallare men jag är inte riktigt

där ännu för det finns ju stunder man aldrig kan sudda

ut "kom till Mc Donalds vi ger mer" hahaha... plötsligt händer det.


Idag ska det förhoppningsvis inte bli oväder (önskar)

för vi ska ta en stund för oss själva och slappna av med

att fiska lite. Jag ska prova på att dropshot fiska för första gången

i mitt liv och för den som vill veta mer kan kolla in videon 

inunder.



Ju mer jag ser och läser om det så verkar det

så enkelt förutom knutarna men när man kollar runt andra 

filmer och ser enkelheten i fisket och hur snabbt de får napp så

måste jag ju bara prova.


Om någon av er har gjort detta får ni gärna dela med er

av tips, fångster eller annat roligt.

Fick massa matnyttiga tips på SNÄJK som jag besöker allt

mer frekvent nu för tiden. 1200kvm med bra utbud, fantastiskt trevlig och hjälpsam

personal sen har vi Fröken Fredriksson i kassan som jag känt sen hon

sprang i blöjor. (Förlåt Marie) *blink*


Finns här några som är ute och fiskar ofta?


 





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards