•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 30 augusti 2021

Av Michael - 30 augusti 2021 16:22



Sen den där dagen jag blottade mig

för dig så gav du mig falska svar.

Vi är och förblir ovänner resten av livet.


Ställde mig på vågen i våras här hemma

och enligt hustrun skulle den vara okay

så när jag fick se vad displayen visade

fick jag en mindre hjärtinfarkt.


Vågen visade: 142 Kg


Varje gång jag går till fotvården så 

ser jag in på labbet där deras våg står och varje

gång tänker jag

- Nä du jävlar att jag väger mig igen.


Idag var nyfikenheten för stor och jag gick

med min sköterska för att mäta långtidssockret.

Vågen stod bredvid mig så av med skorna och allt i fickorna

och upp på den. På över 1 år har jag knappt gått upp.


Vågen visade: 113.1 Kg


Mitt långtidssocker var det bästa uppmätt sen jag fick

diabetes 2003. Man bör helst hålla sig till 52 och jag hamnade på 53

så även där blev jag positivt överraskad.


Nu vill jag bara få klartecken att jag kan röra

mig mer aktivt så kanske jag kan gå ner lite till.

Alltid haft mål att nå 100 Kg och sen försöka hålla mig

där men det är svårt när man är stillasittande.


Ska försöka få med hustrun på några cykelturer

och se hur kroppen och främst ryggen svarar på detta.


Härlig start på veckan.

Hoppas ni haft detsamma

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards