•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 14 augusti 2021

Av Michael - 14 augusti 2021 19:19



Sen jag skilde mig har jag länge

haft en tanke på att en dag kunna köpa

mig en brodyrmaskin och just nu ser det ganska mörkt

ut men jag minns även mina ungdomsdrömmar

som nu gått i uppfyllelse så vem vet en dag så händer det.


Vi har en husvagn

Vi har en båt så det är bara att sträva och drömma vidare.

Får försöka sälja av alla dvd filmer så får jag igång bollen

i rullning. Tyvärr är resan dit väldigt lång för mitt drömobjekt

kostar 35.000:- och heter Husqvarna Viking Topaz 50.


10:-/dag tar mig 10 år att ha råd med denna maskinen

så jag får bara hoppas det finns en chans.


Om det bara fanns något man kunde tjäna 20:-/dag

på att inte göra något som helst fysiskt arbete vore underbart.

Man kan säkert fundera på olika saker om och om igen dag efter

dag men tror att tar man inte tag i saken så kommer inget ske.


Nää nu ska jag runda av för idag.

Hustruns son kommer snart hem och som trogen Malmö FF fan

kommer han inte uppskatta att jag retar han en stund nu när

IFK Göteborg slog dom på bortaplan med 2-3 och det är en bedrift i sig

utan tvekan. 





Av Michael - 14 augusti 2021 15:18



För det första fick jag ingen puss

i pannan. Sen efter att jag vaknat, gått på toaletten

så lägger jag mig en stund på sängen så jag får

vakna upp innan frukost.


Ligger på rygg i sängen med mobilen

i händerna och sneglar ner mot golvet. Där spriner en mus

på kanske 6-7 cm i storlek så nu gick det upp ett ljus varför

någon katt stod utanför och skrek.


Skulden för detta fick tyvärr Elsa som jag släppte

in i sovrummet för att jaga rätt på det jag trodde hon släpat in.

Tog själv på mig handskarna och ingick i jakten.


Efter en stund står nästa katt utanför fönstret

och jamar, ja t.o.m försöker hoppa upp på det blöta

fönsterblecket och då förstår jag att det är Ragnar som tagit

med sig musen in inatt sen som han ofta gör släpper

eller leker med den.


Nu var vi 3 st som jagade den och slutligen dök den in bakom en byrå

för att som sista försök gömma sig under hustruns skoskåp.

Flyttade undan och vinklade så att kanske Ragnar fick tag på

den men han misslyckades. Jag fick då kravla ner på golvet

och ta den i handen.


Öppnade fönstret och med Ragnar efter mig som bevakade

varje rörelse jag gjorde kastade jag ut den lilla rackaren

med Ragge i full fart ut genom fönstret. De båda sprang men

Ragge kom segrande igen och till slut tog Ragnar lunch ute på

gräsmattan och såg nöjd ut.


Lilla Elsa fick snällt gå ut igen och sova vidare.

Hon blev ett offer för min vrede helt utan anledning så hon fick

lite extra gott i sin matskål idag. Hoppas hon förlåter mig !


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards