•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2022

Av Michael - 6 juni 2022 13:42

 


Ett år har gått och du har blivit äldre.

Inte utan att man känner stolthet och värme när

man ser flaggan vaja högt i skyn.


GRATTIS SVERIGENATIONALDAGEN

 

Hur firar man bäst ?

Vi är båda kroppsligt utmattade och kommer stillsamt

sätta oss i soffan med middag och bakelse och se på tv

tätt inslingrade i varandra och bara ta det lugnt.


Lätt info om vår fina flagga:


Den svenska flaggan har anor från 1550-talet, från slutet av Gustav Vasas tid. Förlagan tror man var det danska rödvita korsflaggan, Dannebrogen. Färgerna hämtades från lilla riksvapnet med dess tre gyllene kronor i ett blått fält.


Hur kommer du fira?

Firas det runtom i landet eller borde vi 

vara som Norge där de verkar gå man ur huse och 

verkligen anammar sitt firande... 


Frågan är fri

 

 

Av Michael - 5 juni 2022 14:14



Utomhus i denna sköna värmen

knockar dock både mig och hundar men 

jag klagar inte det minsta.


Festival igår och idag ska vi

på fotbollsmatch så jag får se till att 

middagen står klar att tas med ner så kan vi 

avnjuta den på plats.


Nästa vecka är det fotvård och jaga läkartid

men även försöka jaga ifatt min läkare vid

diabetesmottagningen, med jaga menar jag att ALLA

i korridorerna ser ut att träna för maraton med den

farten dom har blir man ju trött av att se.


Insåg att det är lättare att beställa en tid

via 1177 så nu hoppas jag de ringer i veckan som kommer.

Tur jag har en medicinansvarig att bolla tankar med innan

jag ska ha möten.


Men OJ!

Va tiden går fort.

Hustrun slutar om 1½ timma och jag har inte

ens plockat ut maten ur frysen. Nu är det kokta fläsket

stekt....... Jalla Jalla !!!!

Av Michael - 4 juni 2022 09:36



Blev positivt överraskad

igår kväll faktiskt. Med ADHD, torgskräck

och som nykterist så var mitt första besök på

Aqua Blå rätt roligt ändå.


Fanns inga spår av Corona utan alla festade

satt nära varandra och det kramades, dansades och

folk var i allmän feststämning.


En del kanske en smula "runda under fötterna"

så det bidrog troligen till att de släppte loss

fullständigt. Jag tog en Pepsi Max och hustrun en öl

och hade vi inte glömt klä oss bättre skulle vi stannat

mycket längre.


Ett minus för mig var alla krimskrams säljare som krängde

både det ena och det andra och påminde mer om Oktobermarknaden

i mini format. Kändes som folk mest hastade förbi och skulle snabbt

ta sig till ölen och maten. Tro mig det dracks en otrolig

mängd med öl. Där vi satte oss stod säkert en 10-15 tomma 50cl burkar

och det såg så ut på varje bord.


För att sammanfatta min upplevelse så var det mycket trevligt

och jag hoppas att hustrun ska få en trevlig upplevelse ikväll

när hon ska jobba i Entrén. Helst ville hon vara "Security" och använda

batong och snurra med men tyvärr älskling är det inte sådant

jobb du skall göra... *blink*


Önskar er alla en underbar helg

Sprid kärlek och som Tobbe brukar säga...


Krama om varandra

Av Michael - 3 juni 2022 11:02



Både fick och inte fick svar på mina frågor

igår på ortopeden. Inga allvarliga tumörer påvisades

så där släppte en sten från bröstet.


MEN jag är inte aktuell för någon operation

"what so ever" så nu får jag stå med kepsen i handen 

och försöka att få hjälp av läkare på Vårdcentralen.


Nya mediciner kanske sen trappa upp andra

utan att påverka blodtrycket. Kanske blir så att jag måste

trappa upp även blodtrycksmedicinen med till slut.


Jaja bara att gå vidare.

Ut på tur och alltid sur....

Ikväll om hustrun orkar ska hon dra med mig

på festivalen Aqua Blå för att insupa öl och atmosfären.


Imorgon skall hon dit igen för att vara festivalvakt

så VIF fotboll kan tjäna lite pengar.


Sägs att vädret skall bli riktigt bra

denna helgen så vi håller tummarna för detta.

Önskar och hoppas att ni får en härligt varm och skön ledighet....


Sommar, sommar å sol, havet och vinden och doft av kaprifol "

 

 

 

 

Av Michael - 1 juni 2022 16:05



Det jag kommer ihåg var att

mammas första bil var (tror) en Bubbla.

På 70 och 80-talet fanns det många av dom

men nu ser man dem knappt alls.


Bubblan, bussarna fanns i överflöd

men nu verkar de mest finnas i Mexiko eller USA

om man ska tro det man ser ofta på Instagram.


Dom har skjutit upp enormt i pris

och dom är nästan snyggare nu när man stylat

om dom och vem skulle kunna motstå något så vackert?


     

   


OM man skulle vilja ha en sådan nu skulle man få kasta ut

en förmögenhet men hade jag haft råd skulle vi båda

troligen önskat oss en buss att resa runt med.


Mammas bil var en röd med regnummer ATG 653 och det är

lite märkligt att jag fortfarande kommer ihåg det typ

43 år senare. Minns även att mamma och pappa kallade

den för RÖDA FARAN av någon märklig anledning.


När den gav upp valde hon en Opel Kadett som jag 

tror efter pension blev en folkrace bil om jag nu minns rätt.


OM jag ska välja favoritbil så måste jag säga 2 olika

bilmodeller. VW & SAAB och det sistnämnda kan jag säga

utan att tveka för det är något speciellt med dom.

Skrota Aset Annars Byt har sagts ofta men alla bilar

blir som du behandlar dom. Sköt om den så rullar den....


Själv har jag byggt 9000, nya 900, 9-3, gamla 900

och slutligen några 9-5:or innan jag till slut fick 

lämna bygget. 1987 - 2003 var på tok för länge än jag räknat med

men det blev som ett andra hem till slut.

Eller som det också kallades "Sveriges Största Dagis"

för det klev in många udda karaktärer genom åren.....


Kanske berättar om dom en dag !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards