•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 5 februari 2023

Av Michael - 5 februari 2023 14:00



Ja även jag har såna.

Att påtala hela tiden hur man är och för sig i det vardagliga livet

är något jag fått kastat på mig så gott som hela min uppväxt.


Att det numera fortsätter och sen kanske ibland ursäktas med

att det är sån jag är och duger det inte så välj bort mig.


Vet inte ens hur jag ska ge respons på sånt ärligt talat.

Hur nödvändigt är det?

Hur skulle du själv känna om man dagligen påpekade alla

dina dåliga sidor och egenskaper?


Tänk att någon talade om hur oduglig du är, hur jävlig du är

hur förbannat ful och fet du är dag ut och dag in.

Jag kan bara känna hur fan mår du själv när du MÅSTE trycka

ner andra varenda minut för att få respons på att du gjort någon

på ett uselt och jävligt humör bara för att du ska känna dig lycklig.


Vad har personen i fråga gjort för att förtjäna detta?


Kanske skulle, borde vara glad att jag inte ger igen med samma

mynt men eftersom jag vet hur förbannat ont det gör

så tänker jag aldrig sjunka till samma nivå utan jag knyter händerna

i fickan och går vidare.


Tänk istället ett steg längre, var det nödvändigt?

Blev du på bättre humör för att du sårade denne persons lilla

sargade ego som finns kvar?


Som sagt, alla har sin gräns och jag känner att

min överskreds med råge så ganska skönt att få skriva av

sig en stund......



 


Av Michael - 5 februari 2023 12:29




Men samtidigt en utmaning och en mardröm.


Efter att ha kollat reels på Instagram och sett hur det renoveras

hus, lägenheter och stugor blir jag verkligen extremt sugen att

tillsammans med hustrun skaffa ett eget projekt att inreda.


Utmaningen är en omöjlig uppgift eftersom det KRÄVS

ekonomi till att först inskaffa projektet sen till material, verktyg

och eftersom inget av det kommer infinna sig så kommer det

från och med att vara en omöjlig dröm. PUNKT!


Men det skulle vara så otroligt roligt att göra.

Att renovera möbler, måla, fixa till allt själv utan att använda

dyra hantverkare skulle kännas som den ultimata utmaningen.


Tror dock att hustrun kanske inte känner detsamma

utan skulle våndas hela tiden så kanske skulle jag be henne ta

hand om utsidan och skapa sin magi i trädgården.


Har DU haft såna drömmar eller du kanske

har infriat dom redan? Berätta gärna och kanske visa vad

du/ni skapat eller lämna länk till det som skapats....


Ser fram emot detta :)



 

Kommer ni ihåg denna serien ?

Home inprovement - Tummen mitt i handen...

Älskade den serien och jämför mig lite med Tim Allen 

i vissa moment. Han vågade prova även om han ofta misslyckades

till skillnad mot mig som inte vågar prova för jag tor det kommer

att skita sig från start.........



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards