•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 februari 2023

Av Michael - 15 februari 2023 20:53




För mig att gå upp klockan 7 på morgonen.

De få gånger det sker så förvånas hustrun varje gång.

Visst man har hela dagen framför sig men jag går i ständig dvala

och gäspar mig igenom dagen.


Imorgon blir en sådan dag.

Imorgon ska jag vara på OTA 09.00 och efter det

är det fotvård 10.30 Det enda som piggar upp är hustruns leende

och ishockey på kvällen.


"Ska bara" som Alfons brukar säga, se klart

serieavsnittet sen blir det till att krypa ner och hoppas på

att jag får somna utan att driva ut goda andra (hustrun) ur sovrummet....


Ja jag snarkar tydligen.... (förnekar)

Av Michael - 15 februari 2023 14:00




Rent ut sagt !



" Sedan avregleringen av elmarknaden har lönen till statliga Vattenfalls vd ökat med 779 procent till över 21 miljoner.

Styrelseordförandens arvode har stigit med 1 258 procent.

Personalens löner har höjts i betydligt långsammare takt och för ägarna – svenska folket – har Vattenfall varit en usel affär. "


Hur kan man rättfärdiga detta?

Människor tvingas ut ur sina hem för dom har inte råd med att 

betala sin elräkning. Läser om att en kvinna bor i sin väninnas hall av samma skäl.


Nu är det inte NÄR smärtgränsen är nådd utan NÄR

vi kommer kastas ut ur våra hem för utan el stannar landet.

Utan höjda löner kan ingen betala räkningarna förutom en och annan

VD med miljonlön.


Vem ska betala han sen när ingen får råd?

Ska han få sjunka ner till våran nivå och se hur vi kämpar

för att överleva?


Ja det hoppas jag innerligt.



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards