•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 13 februari 2023

Av Michael - 13 februari 2023 21:41




Ja just nu kommer jag bara skjuta från höften

och se vad som kommer ut.


Har inget ämne som just nu behöver

komma ut och inte ett ord kommer att spillas

på Facebook så det ser inte ljust ut på besöksloggen

men man måste ha såna dagar med eller hur ?


Ni som bloggar va vill ni läsa?

Vad fångar just ditt intresse?

Mode, smink, politik, motor, psyket...?


Jag hade kunnat fylla spaltmeter med mina egna

diagnoser men vill inte vare sig skylta med dom eller

låta dom definiera MIG faktiskt.


När jag sover så har jag material för säkert

2-3 inlägg men när jag vaknar är minnet tomt.

Kan tycka sånt är extremt frustrerande för det är långa

inlägg men kanske därför jag glömmer av det.


"Mo Salah strikes again" (Gud så skönt)


Nää snart är målvakten hemma och ska kolla

på en-bok-films-referat han läser i skolan. Han ska

kolla på en film från 1983 vid namn Cujo... Minns ni den?

Rabies smittad ST: Bernhard som går bärsärkagång.


Ingen film man trodde skulle intressera en 06:a

som bara har fotboll, basket och formel 1 i skallen

dygnet runt. Ja samt reta gallfeber på sin mamma ska också

med på listan han gillar att göra.


Dags att hitta på annat.

Spela lite innan man kryper ner under täcket.

Imorgon blir det mys hela dagen (hoppas)




Av Michael - 13 februari 2023 18:07




Och speciellt saknar jag Zelda & Mario på 8 bitars Nintendo.

Ja även Ice Climber skulle funka nu. Har ju faktiskt en slimad

Playstation 2 liggandes men inga spel till det. På den konsolen 

vill jag spela Pinball...


Tråkigt att dom begagnade spelen är nästan dyrare

än när de kom ut nya sen hittar man inga på second hand butikerna

alls längre tyvärr. Söker man på Tradera får man ta banklån för att

få råd så jag avvaktar tills rätt tillfälle dyker upp eller hoppas

att vår vän Pia finner sina så jag kan få låna ;o)


Spelar ni/du spel förr eller nuförtiden eller

är det endast brädspel som gäller?

Förr kunde jag spela spel tills man dog av leda så kanske

därför det inte faller mig i smaken numera.


Spel som Nya Bondespelet, Nya Finans, Svarta Diamanten, Monopol

och massa andra spel gick man igenom ibland flera timmar och ibland

några dagar i sträck. Sen tröttnade man och hos kompisen vart det

poker eller annat som gick att tjäna pengar på.


Under SAAB-tiden var det kortspel så fort det var rast eller

annat produktionsstopp. Inte alltid uppskattat av ledningen eller den som

förlorade och sen skulle betala vid löningen.


Iväg med målvakten på träning sen ska vi väl påbörja

sista säsong 5 av Yellowstone hoppas jag. Sen vankas 1833 och sen Y:1932

så det finns lite att gå genom. Får hoppas man finner dessa 2 sista annars

kan abstinensen bli jobbig.....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards