•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 februari 2023

Av Michael - 9 februari 2023 16:40




Ja så var känslan efter promenaden

från apoteket och hem.


Fäller upp luvan och börjar traska över

Dalbobrons stigande höjd. Vet inte dess matematiska

höjd men för varje steg jag tog greppade vinden tag

i luvan och drog mig en aning bakåt.


Var väldigt glad över att det varken snöade eller

regnade just då. Det värkte konstant i ryggen 20 minuter

efter jag kom hem men började med maten och gav hustrun

Ibuprofen så hon förhoppningsvis kan lindra värken i ryggen.


Hade ingen aning om att Diklofenak inte går att köpas

under disk längre... Hahaha skoja bara, men man kan tydligen

inte köpa det receptfritt längre.


Diklofenak i form av tabletter och kapslar blev receptbelagt i juni år 2020 på grund av att det kan vara hälsoskadligt.

Det kan bland annat öka risken för hjärt- och kärlsjukdomar hos personer i riskgrupper.

Därför beslutade Läkemedelsverket att receptbelägga dessa läkemedel.

 

Vi får hoppas att dessa jag köpte nu kan lindra en aning

annars får jag släpa henne till doktorn så dom får hjälpa henne.

 

Nää snart kommer vår middagsgäst på besök.

Vi erbjuder idag Lasagne och hoppas det ska smaka.

Använde mig av chiliflakes denna gången så det ska bli

kul att se reaktionen.........

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards