•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Since we have no place to go...

Av Michael - 11 december 2008 08:36



Let it snow, let it snow, let it snow…


Hur härligt som helst just nu eftersom snön faller idag igen. Inte ens 1 minusgrad ute och bara för att jag började skriva om det så slutade det att snöa. Otroligt vackert när snön lägger sig och lindar in grenarna så dem blir som tjocka vadderade korvar…


Vi har verkligen ett riktigt vinterlandskap utanför och det ser underbart ut.

Ska försöka ge mig ut och fotografera sen när sambon ska ut med Leo… Måste ju uppdatera mitt arkiv så jag ser att det har varit snö detta år med.


Sedär ja… nu är det som det ska igen, snön faller men mycket fina små flingor för jag ser att temperaturen närmar sig sakta mot 1 minus…

Det är mycket trevligare med 0 gradigt för då kommer det stora fina snöflingor och då börjar man minnas barndomen. (tänka sig, ja har haft en jag med)

Man gick med öppen mun och försökte fånga dem största snöflingorna men som oftast kom dem i håret eller i ögonen.


Efter 30 minuter såg man ut som en vandrande snögubbe täckt i vitt.

Nää, nog med nostalgi och mer frukost sen ut och få frisk luft…


Ha en underbar dag i snön (ni som har)


Kram Micke


http://www.youtube.com/watch?v=_Qz5M4gtTvM





 
 
helga

helga

11 december 2008 09:21

Hoppas det lägger sig lite som kan ligga kvar till julafton - det hör ju ändå till med snö kring jul.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snosfia

11 december 2008 09:38

Hurra!!!! Nu snöar det här också, stora flingor och det har snöat hela natten så jag hoppas det får ligga kvar:)

Fast jag är rädd att halka så ska jag gå ut och njuta av att få känna snön mot mitt ansikte. Får väl ta en krycka...för ut ska jag!!!!

Ha en underbar dag i snön:)
Snöiga kramar från Katarina:)

 
mickis

mickis

11 december 2008 09:59

Det är en kanonfin dag... *njuter*

Hoppas du gör det samma!

http://mermickis.blogspot.com

 
mickis

mickis

11 december 2008 10:16

OK. vad käckt... När får jag veta om det går då? Viktoria lucian.. hon fyller år på fredag så jag tänkte att det varit en käck present.. eller hur?

http://mermickis.blogspot.com

 
Ingen bild

mickis

11 december 2008 11:13

vilka färger har du?

 
mickis

mickis

11 december 2008 11:24

svart, vitt eller rosa

http://mermickis.blogspot.com

 
mickis

mickis

11 december 2008 11:28

ang hämtning lämning så spelar det ingen roll för mig... Har ni vägarna förbi här är ni välkomna annars kommer jag förbi er OM jag hittar...

http://mermickis.blogspot.com

 
Ingen bild

mickis

11 december 2008 11:40

BRA! Då håller vi tummarna ;)

 
mickis

mickis

11 december 2008 12:08

funderar på om man kan få text oxå.. eller är det för pilligt...?

Viktoria
LUCIA
-08

http://mermickis.blogspot.com

 
Peggy

Peggy

11 december 2008 12:28

Ja du , den snöbollen satt i nacken som en smäck..:-) när jag vaknade var det snö ute..!!! fast den är ju lite blöt så den försvinner nog snart..:-) ha en fin dag! Kram!

http://www.peggygirl.se

 
Peggy

Peggy

11 december 2008 13:50

Ja snön är nästa borta här nu oxå..lite trist för jag hade gärna velat ha lite snö till jul..! man kanske skulle hyra sig en snömaskin och "göra lite snö"..;-) Kram!

http://www.peggygirl.se

 
Ingen bild

mickis

11 december 2008 13:52

Jag tar det... 130kr blir perfekt....

men keep in tuch så jag vet OM det blir ngt tack!

kramizzz

 
Peggy

Peggy

11 december 2008 13:53

Ja vi har ju faktiskt en ishall ! det var inget dumt förslag..;-)

http://www.peggygirl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Av Michael - Måndag 11 mars 16:20

      Ingen hockey men jäklar va det BLÅSER I TRÄA IDAG... Nordliga vindar som nästan får Svea att lyfta så henne får man hålla hårt i denna dag.   Olika dokumentärer går växelvis här hemma nu när hustrun får bestämma. Nästa vecka b...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:35

      Känns som jag gör framsteg med foten. I dagsläget är det en spricka kvar att behandla. Varje gång man kolla upp tån så hoppas jag men som så många gånger är det en sårficka som måste klippas upp.   Slipper dock massa omläggninga...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:28

      Ja detta var inte den starten jag ville ha. Fick många timmars sömn inatt så det var skönt.   Hockey gav ingen glädje tyvärr. Kan finnas hopp om att ta 1 poäng eller 2 då vinner VI serien så än är det kanske inte hopplöst.   ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards