•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 februari 2021

Av Michael - 10 februari 2021 10:26



Ja förutom musiken man spelade

som liten så var det ändå "hårdrocken" som startade

mitt musikintresse.

 

Första jag fick var en kassett av pappa

som han säkert ångrade djupt efteråt.

 

Ska väl medge att det var ingen favoritmusik

men det gav mersmak.

 

Pappa jobbade 19 år som tv-reparatör och i butiken fanns

även lite musik så en av de få gångerna som han fick jobba

i butiken för att cheferna satt dyngraka på kontoret så fick

jag vara med i butiken och stod vid vinylskivorna och lyssnade...

 

Denna skivan fastnade jag för och jag

tjatade till mig den...

 

 

Och flera album efter det... Fastnade för många olika instrumentala

gitarr skivor där listan kan göras lång men favoriten blev ändå Joe Satriani.

 

Efter det kom ett album som jag fick kopierat till kassett

för pengar fanns inte då heller...

Låna mammas bandspelare och spela en hel sommar detta bandet...

 

 

 

Något jag ångrar än idag är att jag sålde av alla mina

skivor med MITT favoritband Scorpions... Finns ingen röst

som Claus Meine *PUNKT*

Och av alla skivor det släppt är detta mitt absoluta favorit album.

 

 

 

Musiken satt fast i mig och jag betade av det mesta.

Ginza katalogen var livets höjdpunkt för oss alla. Gick ihop med

kompisar och vi handlade vinyl för säkert 2-3.000:- på den tiden och det

blev som julafton när det kom en 3kg låda på posten full av dyrgripar...

Ja för några av oss.

 

Nuförtiden lyssnar jag på nästan ALLT...

Youtube går nästan dagligen och hustrun får tydligen utslag utav

country, dansband, banjo, säckpipe musik. Har väl tur att hon accepterar

mina galna sidor till en viss gräns ska man tillägga.

 

Tack vare mina föräldrar så har jag ett

stort förråd av musik att hämta ifrån. Kan som sagt gå från dansband (mammas musik)

till (pappas) 50-tal, 60-tal, Jan Lindblad, Spotnicks, Shadows... 

 

Musiken var även en tillflykt.

Livet var ingen dans på rosor och för att istället

ge mig ut på trubbel knöt jag händerna i fickan och drog på mig

pappas hörlurar och försvann en stund...

 

Som texten säger på bilden så stämmer det perfekt

in på mig.......

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards