•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 11 februari 2021

Av Michael - 11 februari 2021 13:46



Reglera och kontrollera...

Inte lätt men det går bättre och bättre

för varje dag.

 

Allt handlar om att göra det rätt.

Äta ordentligt, mäta, justera, ja typ

gör du fel så gör om, gör rätt...

 

Ska man försöka äta var 4:e timme så får man

verkligen se till att varje mål mättar och idag gjordes omelett

och till lunch testade vi varsin micropizza från Citygross.

2 för 15:- var mest deg som inte smakade så illa.

 

Med 2 timmar kvar till middag så suger

det i tarmarna. Ska fräsa upp kyckling, koka pasta och till sist

göra en sallad sen ska vi frossa i massa gott...

 

Ganska skön att vara diabetiker för det finns 

inga genvägar med insulin, alla dieter funkar inte

så därför frestas jag inte det minsta utan försöker röra på mig mer.

Att bara sitta hemma och äta snålt, smalt gör ingen nytta utan

RÖRA på sig är det enda rätta...

 

Nu kommer Isabell sticka fingrarna i sidan och

påpeka att jag minsann MÅSTE röra på mig mer.

Då svarar jag att jag har minsann Zandra (medicinskt fotvård) som sitter på båda

mina axlar och ropar...

- NEJ NEJ NEJ !!!

och då lyssnar Isabell faktiskt... *blink*

 

Nej nyy jag är hungrig, en banan

får det minsann bli tror jag....

Undrar om det finns någon utan pyjamas...?

 

 

Av Michael - 11 februari 2021 11:13



Som ville veta favoritlåten med

Scorpions...

Måste nog välja denn.

 

Av Michael - 11 februari 2021 10:25



Hade inte tänkt ge oss ut med bilen

idag men det sprack direkt vid frukosten...

 

Gjorde svampomeletter till mig och Isabell

och till det fick vi morötter och tomater.

Då insåg jag att 4 små körsbärstomater inte

räcker till om vi ska äta kycklingsallad.

 

Så när hon har tränat klart, duschat så får vi

snällt köra till Willys för inhandling till helgen.

Ingen helg utan snacks och en liten chokladbit.

 

Precis varit ute och skottat oss fram till bilen.

Vet inte om det snöat eller bara yrt omkring under natten

för alla små stigar vi hade var borta.

Fick räcka med en timma när det pendlar mellan 9-10 minusgrader.

 

Hur kallt har DU ?

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards