•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 28 februari 2021

Av Michael - 28 februari 2021 18:11



Ute i trädgården med massa saker

gjorda ska det nu passa väldigt bra med en god

middag och iskall Pepsi Max efter en varm dusch

och såromläggning.

 

Ännu en dag jag funnit muskler

eller vad det nu är som värker som satan.

Ont gör det och inte ler jag ett dugg men jag känner

att jag är nöjd och kommer somna gott inatt.

 

Middagen skulle bestå av ugnsbakad kyckling med

ris men ingen av oss hade lust att vänta 1 timme för

att fågeln skulle bli klar för vi är verkligen vrålhungriga

så jag valde att göra en köttfärssås med Gnocchi. . . .

 

Hoppas ni haft och får en skön kväll.

Imorgon får vi tillökning. . . .

Av Michael - 28 februari 2021 15:38



Kanske borde ha lärt mig från gårdagen

men idag gick jag varsamt fram. Va meningen att jag skulle

vila upp mig inför möbelflytten men eftersom vi fortfarande

inte åkt iväg så fick de bli eldningstunnan igen.

 

Den har gått varm i snart 5 timmar

och kommer säkert inte kallna förrän imorgon eftermiddag.

Lunchade vid tunnan gjorde vi med, i t-shirt grillade vi korv

efter att Isabell städat ut hönshuset och klippt 2 fruktträd.

 

Nu väntar vi på "Korn-Anders" och "Grann-Anders" ska höra av sig.

Ny halm behövs så vi får se vem som hör av sig först.

Hustruns äldsta son var här en stund och mekade med bilen

i det härliga vädret. . . 

 

Isabell hävdar att hon är helt slut

med all rätt men går ändå runt och torkar golv 

på hela nedervåningen, hon frågar sig själv hela tiden

- Hur orkade jag förut ?

Jag tänkte tyst, ja du gick in i väggen 5 ggr så kanske

ett tecken på att du egentligen inte orkade...

 

Älskade hjärta SITT NER !!!!

 

 

Av Michael - 28 februari 2021 09:38



Denna fantastiska sista februari

för detta året. . . .

 

Vaknar upp till strålande solsken och klarblå himmel.

Hustruns vackra leende och en morgon puss.

Vägde in mig på 111.9 så alltså -0,5kg på en vecka va inte

så värst men ändå på väg ner.

 

Efter gårdagens slarv så trodde jag inte

att sockret skulle ligga på 4.8 och säkert inte hustrun heller

som frågade med ett lurigt leende om jag kollat sockret.

 

Hundar och fru är på promenad så lite

frulle och sen hoppas jag på att vi kan slita loss Anders

och bege oss mot Vänersborg för att hämta hem vår Chiffonje

innan min rygg ger upp igen.

 

  Kolla så snygg den är. (Klicka för större bild)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards