•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 20 februari 2023

Peppar, peppar...

Av Michael - 20 februari 2023 21:06




Knock on wood...


Så ska man göra för att inte jinxa

och få otur så jag gjorde det nu så vi kan se

filmen "Sockerexperimentet" (se länk) som är inspelat mestadels

här i Vänersborg på Restad Gård.


Hemskt sätt att behandla barn på.

Kommer ta emot att se den men det är verkligheten

som den var förr.


Kan ni förresten tänka er...

Jag gjorde en Peter Fransson grej idag nu ikväll.

(oops i did it again) kallas han.


Vi skulle börja se första avsnittet på 1883 och

jag mitt dumma nöt sätter på avsnitt 10 alltså det sista

och ser färdigt och ingen av oss inser det förrän jag skulle 

starta avsnitt 2...


Nu började vi med avsnitt 1 som stannade efter 10 minuter

med kännedom om hur första säsongen slutar.

Så jäkla korkat ärligt talat så det finns inte.


Bara att bita ihop och låtsas som man inte sett det

helt enkelt och hoppas att man glömmer av det.


Efter mathandlingen bad jag frun att styra

mot SNÄJK så jag fick shoppat lite inför vårfisket.

Det blev av inrådan  ett 8-pack Xzone 3" Ned Zone så nu hoppas

jag verkligen på att få fina fiskar, både Abborre och Gös.


Längtar enormt efter att få komma ut och fånga fisk.

Fisket är fortfarande lugnt nu då det fortfarande är

lite för kallt så Abborren ligger på botten och slappar så den

får äta upp sig lite sen ska den med hem på grillen och in

i röken..... *MUMS*


Hoppas på att få fatt i en och annan gös

för den ska smaka gott sägs det så det får bli första

gången. Den första jag fångade för många år sen stannade

vågen på 7 kg och den gav jag bort tyvärr.


Även fått rapporter om fina öringar

nyligen så det måste jag utforska. Vill INTE ha gädda,

anser mig vara nöjd med 6.4 kg rekordet och sen är det

ett h-vete att rensa men ska tydligen vara gott som gäddfärsbiff.


Någon som gillar äta gädda kan höra av sig

så skänker jag gärna om den inte kan återföras ner i vattnet igen.


Men nu ska jag spela sen försöka att sova.

Sköt om er och var snälla mot varandra. Det lönar sig när

du står vid Pärleporten sägs det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 20 maj 10:22

      Ja idag var inte vädret lika skönt. Gick från +26 igår till +14 idag och allt har med vindarnna att göra. Idag blåser iskalla (ironisk) nordliga vindar från Vänern och det får hustrun att huttra och muttra - Jäkla blåshåla.... ...

Av Michael - Söndag 19 maj 17:36

      Årets varmaste dag. (+26 i skuggan)   Stekande hetta och jag fortsätter dagen som jag slutade igår med att snickra vidare.   Bänken står klar så nu ska jag fortsätta med grinden som ska sitta på framsidan.   Ska bli skönt ...

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards