•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2010

Av Michael - 2 oktober 2010 21:14






Faller tydligen över många denna årstiden.

Har aldrig varit en sådan person som tyngs ner

av årstider utan snarare mitt egna dåliga självförtroende...



Det kommer nog från skoltiden.

Var ingen lätt period och vissa stunder ett rent helvete.

Som tur är har man växt ifrån det men lite av

ärren känner man av trots tiden som gått...



Mina demoner ikväll är min

förbannade huvudvärk.

Mina sprängtäta bihålor som inte vill tillfriskna.




Usch va djup man blev en sådan kväll.

Inväntar hem sambon och funderar

på om hon vill ha något att äta.



Visste hon inte som vanligt.

Funderar på att göra oss varsin omelett

med frysta grönsaker i...



Funderar vidare.......

Av Michael - 2 oktober 2010 15:42







Skulle efter jobbet cykla förbi ICA Älgen.

Inhandla potatis sen hem och skala.

Göra potatismos och grillkorv.



SÅ !!! tänkte jag under tiden jag arbetade.

Den tanken kom bort direkt jag kom utanför

dörrarna och första gäspningen visade sig.



Ju mer jag cyklade kände jag ögonen

sjunka ihop och gäspandet ökade.

Insåg att det här funkar inte så nu ska jag göra

snabbmakaroner och korv.


  

Av Michael - 2 oktober 2010 08:06







Marika gav mig en tankeställare och jag har

tagit åt mig den med hull och hår.

Hennes kommentar var


" jag har oxå en blogg "



Jag insåg än en gång att jag bara skriver

men läser väldigt sällan.

Fick mig att ta ett beslut.

Rensade listan och nu finns dom kvar

som jag anser berör mig mest och som

jag vill följa, sen om ni vill följa med mig

är ju helt upp till er men glad för över er som stannat.



Så nu Marika innan frukosten ska jag vandra genom din blogg

grundligt och se vad som skett i ditt liv...



Kram på er alla !

Av Michael - 1 oktober 2010 23:28







Kom hem från jobbet.

Skalade potatis medans kotletterna kokade.

Efter middagen låg man som en strandad val i soffan.

Inget att se på tv egentligen men man zappade runt ändå.



Sen har sonen suttit och Youtubat hela kvällen.

Har inte haft en chans att sitta här.

Vi har ju iofs 3 datorer till att tillgå.

Men ska sanningen fram så orka ja inte gå upp...



  



Nä jag ska inte sitta här och svamla bort er kväll.

Har jobb imorgon igen så jag borde ligga

för länge sen. Men uppväxt som man är med den vise

profeten Alfons "ska bara" Åberg så finns

det några saker jag ska göra innan täcket faller...



Önskar er alla en riktigt God Natt !



  

Av Michael - 1 oktober 2010 07:36







Jobb imorgon...



Kort helg och det känns inte som man blir ledig.

Visst byter man lördagen mot en vardag

men det gör helgen lika kort för det.



Men som alltid anses det att man ska

vara glad som har ett jobb och det är

jag verkligen...



Stannade av några minuter.

Dags för frukost dock sen cykla iväg.

Mindre mysväder att cykla i känner jag.


NOT !



Har just nu +1.1 så det är ganska nära

o gradigt ute nu...

Vinterkläder ???


Ha en underbart skön fredag !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards