•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2021

Av Michael - 7 februari 2021 17:08



 

 

 

Fick jag av min son idag.

Han visste precis va hans pappa gillar.

Undrar bara hur jag ska kunna gömma 

undan denna nästa jul för hustrun tänker

tydligen bojkotta och förbjuda "TOMTAR"

 

Hur kan man vara så grym ?

Jag måste försöka få henne på andra

tankar annars är det ingen mening med julen...

 

Men nu ska hon göra semla igen

så jag lägger mer fokus på detta 

så länge...

 

Hur många semlor har DU ätit i år ?

 

 

 

Av Michael - 7 februari 2021 15:16



Idag ska jag slå alla rekord !

 

Det blir inte enkelt men jag ska försöka.

61 besökare på en dag denna månad borde väl

gå att komma förbi ?

 

Ligger på 20 redan så mycket bloggande blir det idag.

Fick inte laga middag idag så det får bli till

att blogga och kanske fotografera lite om magen håller.

 

Hustrun står skrattande i köket och bonkar

ut lövbiffen. Vår lilla Svea är livrädd för ljudet och rusar

ut ur köket. Fick vänta på att hon skulle äta klart för hon

blir verkligen vettskrämd....

 

Dagens middag : Pommes m Lövbiff, vitlökssmör och sallad.

Vad ska DU äta idag ?

Av Michael - 6 februari 2021 18:21



Som ett tyngdtäcke över gården.

Pizzorna står i ugnen och inväntar oss 4

utsvultna hungriga vargar...

 

Ikväll blir det stillsamt.

Grannen var här på hemmagjord semla

som verkligen smakade underbart.

 

Tända ljus, tv innan vi kryper ner

i sängen och somnar till vår serie som nu närmar

sig säsong 8 utav 15...

 

Ha en riktigt skön kväll

 

 

 

Av Michael - 6 februari 2021 12:21



- 7 strålande solsken och ljusblå klar

himmel ser väldigt lockande ut.

Saknar verkligen dom stunderna man kunde

snöra på sig grillorna och skrinna ut på isen.

 

Den tiden är för länge sen förbi.

Ingen styrsel eller känsel i fötterna gör

det omöjligt numera.

 

Livet var enklare som barn.

Livet var roligare med små barn.

Man kunde hitta på massa saker och det

fanns inga begränsningar.

 

Får bli en stund utomhus tror jag.....

Av Michael - 5 februari 2021 17:36



 


Tänker tillbaka i tiden...

Tiden då man var ung och aktiv.

Nu är jag bara "och"

 

Kylan bekom mig inte alls och man var ute och

lekte i snön tills man var blå om läpparna.

Behövde inte ens gå in för att torka utan man la mössa

och handskar på elementet innanför dörren i trapphuset.

 

Numera när jag lever med usel blodcirkulation

spelar det ingen roll va jag har på händerna för efter

10 minuter är fingrarna likstela och iskalla.

 

Har ingen känsel i tårna men om fötterna

hamnar utanför täcket känns de kalla trots att utsidan

är varma. Cirkulationen är tydligen bättre i fötterna än

resten av kroppen. Borde göra blodtransfusion med

hustrun som har så varmt norrlänskt blod....

 

Avundas henne inte nu som ska köra sin son

till fotbollsträning ikväll och även match på söndag.

Känns verkligen inte alls lockande vare sig man spelar

eller inte. Än värre eftersom hennes son är målvakt.

 

Jag tar mitt fredags snacks och kryper

upp i sängen och ser på film/dokumentärer en stund

tills hon kommer hem. Min son spelar spel så honom vill man

inte störa i onödan... 

 

Önskar er alla en kall skön fredags kväll.

 

 

Av Michael - 5 februari 2021 11:19



" Im serious as cancer when i say rythm is a dancer.... "

 

 

Ja musiken har en stark inverkan på mig.

Smittat av sig på min dotter och kanske en smula på

hustrun.

 

Just nu strömmar musiken från 90-talet i högtalarna

och trots att jag vägrar/inte kan dansa så spritter det i hela

kroppen. Det piggar upp humöret och jag får en skön fredags feeling.

 

Jag skrev för några år sedan att jag måste ha varit en DJ

i mitt förra liv för ända sen jag drog på mig hörlurarna som liten

har musiken räddat min själ från många tråkiga minnen.

 

Ja kanske man ska tillägna några ord till Bosse Tallbo

som ledde in mig på en annan bana än den jag var på väg in i.

Han fick mig att börja spela ishockey och det är jag tacksam för.

 

Idag kommer min son över helgen.

God mat och sällskap gör han gott, ja lite frisk luft med kanske....

 

 

Lyssna nu och känn själen fyllas......

 

 

 

 

Av Michael - 4 februari 2021 17:49



- Att skotta ?

- Nej för själen...

- Vilken ?

 

Ja som ni ser har jag inga höga tankar om mig själv.

Snart har det gått 6 månader (klappar på axeln) och

jag känner mig stolt för en gångs skull.

 

Känner ändå att det är en bra dag.

Tar alla bra dagar och lägger undan så kan jag se tillbaka

och försöka lära mig av denna dag.

 

Har som sagt skottat en stund efter kort promenad

till brevlådan i nya skor från ortopedtekniska. Fick

lite mer sportiga dojjor idag och jag slipper skämmas när

jag ska gå ut.

 

En timma kvar tills hockeymatchn startar så

får göra lite mer nytta så kanske man får sig ett en dag...

TRO mig det funkar faktiskt... *blink*

 

 

 

 

 

Av Michael - 4 februari 2021 15:19



Ja märkligt nog är psyket

med mig igen. Igår spelade det mig

ett spratt och jag var inte med på banan alls.

 

Idag är jag på gång igen med matlagning, diskar

och kollar film. Gav mig på att göra såsen till kalopsen idag

så nu ska jag bedömas av hustrun.

 

Ojdå....

Dags att äta !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards