•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2008

Av Michael - 27 december 2008 22:57



Eller hur ska man kalla det...?

Är ju trots allt en timma kvar tills midnatt egentligen. Har inte varit en underbar dag direkt utan denna dagen vill jag helst gräva ner och glömma bort helt och hållet.


Varför blir tonåringar så otroligt hemska så fort dom fått de dom önskat sig ?

Vår dotter fick sina paket, sina pengar och sen vänder allt på en 5-öring och hela huset blir ett kaos. Vägrar göra saker man ber om och gör man det med ett hårt tonfall är man inte ens vatten värd utan kallas det ena och det andra.


Sen har dom mage med att fråga om när dom ska bli körda hit och dit för dom ska handla för sina pengar dom fått... Ja då är måttet rågat enligt mig och min huvudvärk blir INTE bättre av att ryta till och säga vad jag tycker...


Säkert fler som har samma problem och mina lär inte gå bort de första åren så jag får väl snällt svälja ilskan och knyta händerna rent av och gå undan innan jag säger saker jag ångrar... Tro inte nu att jag avskyr mina barn för det gör jag verkligen inte. Jag älskar dem mer än mitt egna liv men ibland ger dom mig gråa hår och driver mig till vansinne...


Nu ska jag sluta gnälla och bedriva annan verksamhet... Sova vore inte dumt men det får vänta en stund...


Sköt om er alla / Kram Micke




Av Michael - 26 december 2008 09:58



Nästan glömt av hur man bloggar... Eller nää ja driver med er en aning. Har inte haft orken eller tiden helt enkelt och jag är säkert inte den enda. Desutom har jag inte orkat läsa eller svara på kommentarer heller eftersom stressen lagt sig  så sent vid jul... Inte en sketen aning om vad jag skre just nu men det löser sig i slutändan.


Julafton var mycket behaglig och stämningsfull, hade varit mer trevligare om man hade fått lite snö. Tyvärr ville inte Kung Bore släppa en enda snöflinga i mitten av landet så vi fick snällt vara utan.


Väldigt nöjd med klapparna, maten, sällskapet och de är ju synd att man bara lever så här kungligt en dag om året egentligen...


Fast idag ska vi ha en julafton till eftersom min mamma jobbade kvällen på julafton ska vi fira igen och dela ut nya julklappar senare och äta mera julmat (Mums) sen får det vara nog med maten till nästa jul... Ja kanske ska jag köpa en ny skinka eftersom det är gott pålägg och liten skinkmacka slinker ju alltid ner eller hur ? ;)


Nu ska jag skala clementiner och försöka vakna till så man finns med i spelet under dagen... Sköt om er alla där ute i etern :)


Kram Micke



Av Michael - 24 december 2008 14:32


Önskar jag er alla... Snart dags att åka till svärföräldrarna och äta god mat och öppna julklappar... Tack alla som kikade in igår och önskade God Jul det var väldigt värmande.

Skickar in lite bilder från gårdagen och idag på morgonen...


Sköt om er...


(Kolla min sockerkaksljuslykta) ;)


Av Michael - 23 december 2008 09:47



Har inte rktigt haft tid att svara eller blogga dom senaste dagarna för det har varit lite att göra. Men har uppskattat era kommentarer och även hunnit med att läsa hos er med lite.


Idag har jag schemat klarlagt och därför ingen datatid för jag ska steka köttbullar (2 kg Blandfärs) prinskorvar och sambon ska göra skinkan. Mina föräldrar kommer hit senare och vi ska äta lite julmat och ha uppesittarkväll...


Önskar er alla en underbar GOD JUL och hoppas att det blir en fridsam och städad högtid för er del...


Hörs igen efter firandet i dagarna 3...


Julkramar Micke

Av Michael - 21 december 2008 21:52




Pryder våran lägenhet igen och den får våran son på ett strålande humör. Allt eftersom sambon hängde på glitter & kulor så vände han sig om flera gånger bara för att njuta av att den stod där...


Han hade svårt att koncentrera sig på tv:n och han tittade på sin mamma och utropade "Jaaa julen är tillbaka" :o)

Han är en riktig julstjärna hela han...


Nu är den klädd och lyser så mysigt... Alla 4 ljusen har brunnit ner och mysigt var det med. Alltid något speciellt med levande ljus vilken tid på året men just Julen är det mest perfekta...


Nu ska jag försöka locka fram julkänslan igen trots avsaknad av snö... Ska se på "The Nightmare Before Christmas" och se hela denna gången för jag kommer inte ihåg att jag ens har sett den...


Önskar er en riktigt God Natt & Sov så gott.


Kram Micke


Av Michael - 21 december 2008 14:53



Leo doftar så gott...

Min kära moder kom in en stund före jobbet och ansåg att Leo luktade "HUND" har ni hört något så dumt. :)


Så nu har han duschat och julbadet klart för hans del... Bara vår tur kvar och det sker nog idag och dagen före. Mina föräldrar ska komma hit på uppesittar kväll och liten jullunch med Bingolotto på kvällen.


Sambon har varit en flitmyra och varvat produktion av julklapp med att bygga pepparkakshus. Jag diskade under tiden och ska snart laga middag. Ikväll blir det mys och varma mackor, fast jag hade hellre satt tänderna i en smarrig skinkmacka med senap och en julmust till men jag får snällt vänta...


Nähä... Middag va det, jag önskar er en mysig kväll... Tänd ljusen och njut en stund i stillhet, slappna av och var dig själv.


Kram Micke




Av Michael - 21 december 2008 12:17



Ja den spelades precis med Magnus Johansson därav överskriften...

Vår hund har gått runt som på hett plåttak och troligen har han varit en aningen förstoppad några dagar för han har inte fått ur sig mycket de 2-3 senaste dagarna så idag tog vi ett rusningspass... 


Nu har han fått ur sig 2 ggr och är hur pigg och glad som helst. Vi med kan tilläggas för hans pipande och gnällande kan gå en på nerverna ibland. Vi släpper ut han i trädgården men där gör han inget alls utan bara jagar fåglar och katter.


Har varit dålig på att besvara era inlägg och till mitt försvar har jag endast en sak att säga... "Jul-Influensa" om man nu kan kalla det så... Har varit under isen några dagar och endast sambon är den som inte varit snuvig och hostat av oss 4.


Men hellre nu än på julafton som jag var förra året då jag på julaftonskvällen fick en rejäl förkylning som slog ut mig totalt och jag var liggande hela mellandagshelgen...


Jag vill härmed önska er en strålande fin 4:e Advent...


Kram Micke

Av Michael - 20 december 2008 13:42



Jag förstår verkligen varför en del människor lider av just torgskräck. I dessa dagar innan jul har man inte en suck att försöka komma undan långa köer. Hamnade i en sådan innan vi åkte hem och det fanns 2 kassor och bara 1 användes. När den andra väl togs i bruk var det endast kontantbetalning så den expediten gjorde ingen nytta direkt…


Nu är vi hemma igen och snart ska jag börja med middagen. Idag blir det potatis, stekt falukorv med stuvade ärtor & morötter. Verkligen gott och barnen kanske inte är överdrivet förtjusta i denna rätt men det får dem överleva…


Sambon avslutar lite julklappar, men är inte färdig på långa vägar. Måste försöka göra lite nytta här hemma så hon inte kollapsar på julafton. Så nu ska jag trilla ner för trappan och börja skala potatis.


Vi hörs senare !



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards