•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Michael - 25 oktober 2009 23:16




Jobbade igår och dagen gick fort precis som lördagen i sig.

Hann med marknaden i strilande regn, kollade in till grannarnas butik RetroHouse

och kommersen strålade som aldrig förr och det var roligt att se det gick bra...



Väl hemma sen vart det Tacos & Wii...



Idag söndag hann vi med att åka till Elgiganten för att sen besviket inse att dom INTE

hade en enda mobil som jag  eller sambon föll för så vi åkte hem och lagade middag.

Vi köpte iofs varsin på Elgigantens hemsida oh får snart hem 2 mobiler för gemensamma summan på 2400:-

skulle jag gissa på... ( vid närmare eftertanke kosta dom 2199:- )



  • Sony Ericson W302 Midnight Black (Min)
  • Sony Ericson F305 White (Sambons)


Hoppas och ser fram emot att få hem min så snart som möjligt...

Men nu ska jag drömma sött och se fram emot löningen som anländer på tisdag...


Godnatt & Sköt om er... ( Hoppas inte ögonen tröttar ut er av min färgskiftning, säg till annars )




Av Michael - 25 oktober 2009 22:12






Jag har ett stort problem...


Jag är snart 41 år (glöm detta ni som läser)

och jag kritiseras av bloggläsare (X2000) för att jag slarvar med min diabetes.

Idag tog jag 1 wienerbröd och jag fick reprimander för detta. Men vill då tillägga

att jag först och främst hade på min senaste kontroll det lägsta långtidssocker sen 2003 ( 7.3 )

och min diabetessköterska var riktigt nöjd och påpekade att min motoin har gjort mycket nytta

bara det senaste halvåret...



Jag cyklar 6.7 km/dag ( 1.3 mil/mån ) 5 dagar i veckan plus att jag tar promenader med min hund men försöker ta mig ut

i motionsspåret med mina arbetskollegor och går 6 km spåret varje söndag. Så hur ska jag göra för få botgörelse för detta hemska slarv... Jag cyklar även 4-6 km 1-2 ggr/ vecka på motionscykeln med men känner att detta

kanske inte är tillräckligt när jag äter wienerbröd så slarvigt...


Snälla ge mig rätsida på detta !


( Och som vanligt är det ALLTID den som skriver inlägget som erkänner )


- Tomten -

Av Michael - 25 oktober 2009 19:13






Ja det får nog bli lite wienerbröd & delicato bollar tycker jag...

Av Michael - 25 oktober 2009 18:20






Nu har vi mer eller mindre bokat upp oss för


Vänersborgs Julmarknad


Den 28:e November utanför Vänersborgs Museum


Klockan 10 - 16


Vi kommer sälja maskinbroderade Julklappar till stora och små

och hoppas att kunna visa upp oss lite så staden får se vad vi kan göra

för fina saker...


Ni som bor i närheten eller runtom är hjärtligt välkomna !


Broderidesign.se

Av Michael - 25 oktober 2009 14:03






Ska vi ha idag till middag...

Lite potatis och massa grönsaker får man kasta i men barnen

anser det vara väldigt onödigt tydligen.


Annars blir det väl Wii större delen av dagen och kanske en film innan

det blir sängen...

Av Michael - 25 oktober 2009 10:50





" För att ta bort reklamen på din blogg under en månad skriver du ett SMS med texten 99 reklam20 och skickar det till 72550. Kostnaden för en månad är 20kr + eventuell SMS-taxa "


Nu ska man alltså betala 20:- för att få den reklamfria bloggen fri från reklam ?

Har aldrig hört något så dumt men jag kan hantera den reklam som MÅSTE visas utan att betala

för att bli av med den...


Tycker det räcker med att betala 20:- för att sätta in 100 nya foton och är

väl snart dags nu så jag kan visa er nya foton för det närmar sig JUL ( Eller hur Johanna ) =)


Hur är eran söndag !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards