•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Michael - 1 maj 2022 21:46



Det var snålkallt och uddlöst

men man ska inte klaga sägs det.

 

Först en fotbollsmatch utan förhoppningar

sen hem och fixa till middag som hustrun handlat.

Högrevsburgare och Vegoburgare med pommes.

 

Mätta och belåtna gick vi ner till vattnet

för att "doppa" linan en liten stund. Blev verkligen en liten

stund för fingrarna frös sönder och hustrun saknade sitt kaffe.

 

Lördagen spenderade vi även då en liten stund på Skräcklan

där det tändes en Valborgsmässoeld och under det sprakande ljudet hade man 

nog hellre lyssnat på ljuv musik och inte "ompa, ompa, ompa" från musikkåren.

 

Men eftersom värmen försvann ner med lågorna i marken

började vi sakteliga vända oss mot bilen och for hem.

Fick fotat lite bilder och en kortfilm som skickades till min dotter

och barnbarnet som legat febrig hela gårdagen. Dom fick se lite eld

så jag hoppas de fick liten glädje av det hela.

 

Imorgon eftermiddag ska jag vara barnvakt eftersom Nellies

föräldrar ska jobba så ska vi hitta på massa dumheter och äta onyttigt

hela kvällen ;)

 

Tur vi har köpt hem glass och bananer

för det verkar vara det enda som håller henne på gott

humör. Kanske besöker någon lekplats i närheten om hon orkar.

 

Nä nu ska jag kasta mig på sängen och spela

en stund innan man ska sluta sina gamla trötta små blå...

 

Sov gott

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards