•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 maj 2022

Av Michael - 16 maj 2022 14:55



INTE riktigt detta jag skulle

göra juh.


Jag skulle ju kolla på film.

ADHD slog in och jag började skicka förslag

på växter till altanen till hustrun.


Nu är frågan...

Efter alla dessa förslagen jag skickat

så tror jag inte vi får plats att sitta på altanen.


Vad sägs om dessa?


  • Vit Margerit.
  • Vit Sommardröm.
  • Vit Syren.
  • Vit Minipetunia.
  • Daggsalvia.
  • Malva (Vit & Rosa)
  • Murgröna.....

Ja det var MIN lista sen ska ju hustrun ha ett

ynka litet hörne för sina växter, rosor, träd och

slutligen luktärt.


Vi ska även fylla 4 balkonglådor

också med prunkande växter som ska få folk

att häpna av beundran i slutändan.


Ja just det ja, jag skulle ju snickra

bänkar till växterna med. Kan bli kul att få dagarna

att gå bara jag får hem lite verktyg från förrådet.


- Vi kan låna grannens altan.

svarade hustrun så jag får ge dom ett förslag

det inte kan neka till. Eller ja dom ska ju snart flytta

så kanske bara att vänta och se..... ;)

Av Michael - 16 maj 2022 14:06



Detta är ingen fiktion

utan min egna berättelse.


Natten som var skulle nog kunna utspela

sig hos många av er men nu hamna jag i fokus.

Inatt hade jag nog en av mina värsta nätter sen 2016.


Var enormt trött och försökte somna tidigt, ja alltså

före midnatt men det gick minsann INTE alls.

Orkade inte se film så när jag väl kröp ner under täcket

skulle jag somna gott (trodde jag)


En muskelbristning i låret...

Kramper i båda vaderna när jag försökte sträcka

ut benen. Hålfoten, 2 tår på höger sida krampade

sen smög sig ländryggen, nacken och båda armbågar

på mig och övermannade mig fullständigt.


Va väldigt nära att gå upp och sätta

mig i soffan men gjorde ett försök att somna.

Hustrun vaknade vid midnatt och insåg att i sovrummet

skulle man tydligen INTE får sig en god natts sömn.


Imorse väckte hon mig och förkunnade att

det tydligen hade startat en ny fabrik i Blåsut.

Den befann sig i vårat sovrum och var ett helvetiskt

tröskverk om man skulle tro hennes beskrivning.


Idag är vänster fot (sårfoten) ur spel, nacke, ländrygg

och huvudvärk extremt utmattande så det blir inte mö gjort

idag och några dagar framöver skulle jag tro.


Jag som ville cykla till SNÄJK och handla

mask. Suget efter att fiska är större än någonsin och när

man sen ser fiske rapporter från nära platser

blir inte driften svagare direkt.


Men men jag stannar hemma och kollar film

istället. Lite småkalla vindar idag så ingen sittning på

altanen idag tyvärr....


Dagens Film: Morbius

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards