•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Michael - 12 maj 2022 15:55



Och inför kvällens stundande avgörande final

kör jag en maraton med Sagan om ringen trilogin.

Sista av första serien är över 3 timmar lång så då kanske

man kan tänka på annat en stund.

 

På det sättet är man fortfarande guldvinnare

tills den fete damen har sjungit. Är uppspelt, nervös, orolig

för hur det kommer sluta och jag är troligen inte ensam.

 

Hoppas vi får fira guldet även om jag 

inte kommer till torget denna gången heller utan det får

vi se hur det slutar. Efter hockeysäsongen är slut blir det fotboll.

FA cupen, Premiere League och Allsvenskan att följa. ICKE att

förglömma CHAMPIONS LEAGUE finalen.

 

Maj månad och spänningen stiger mer och mer.

Ett riktigt filmår, sportår som tyvärr skuggas av den där förbannade

cancersjuka, flintskalliga dvärgen i Ryssland.... usch nu blir det film igen.

Av Michael - 12 maj 2022 11:18



Alla hade fel !

Pierre gissade fel, Tobbe likaså och faktiskt jag med.

Ingen skada skedd så nu går vi vidare.

 

Frågan jag nu ställer mig är varför kritiserar

jag mitt skrivande? 53 år GAMMAL och bloggar.

I snart 20 år har jag vänt ut och in på mig själv och har både förvånats

och glatt mig åt alla som läser, alla kommentarer genom åren.

 

Det märkliga för mig är att aldrig förr har jag haft

så många besökare/månad som detta året. I april hamnade jag på över

1000 så nu tar jag sikte på det varje gång och blir så glad för att komma över

100/dag.

 

Peppar, peppar så har jag väldigt sällan under alla

dessa år fått elaka kommentarer. Så varför är jag då så självkritisk?

Tobbe har du ett vetenskapligt PK svar på detta?

 

Om jag skulle gissa så sitter det rotat

djupt ner i barndomen.

- Dumme jävel...

- Du är CP...

- Fule fan...

- Ingen vill ha dig...

- Kommer inte kunna klara något...

- Fete jävel...

 

Ja det är som ett soundtrack i mitt liv.

Det enda öknamn jag förlikat mig med är "ljus-Michael"

eller "ljuset" som jag också kallades.

 

Ja nää nu sjönk nivån här.

Ska ta mina mediciner, invänta Tobbes visdomsord, rasta hundarna

och fortsätta att lyssna på fågelkvitter i solskenet.

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards