•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 22 maj 2022

Av Michael - 22 maj 2022 15:12



Jag tog mitt mod tillfånga...

Nej jag jagade igång latmasken och stegade ner

till vattnet innan det skulle vara för sent.


Hände inget de första 5 minuterna sen small

det i ungefär 20 minuters tid och jag fick upp

väldigt små men pigga abborrar.


Avstannade ganska snabbt sen men vad gjorde det?

Fick ha sällskap av underbar fågelsång, vackra fåglar

ja tills måsarna börja skräna.


Fick se vackra båtar puttra förbi

och man stod undrande varje gång och tänkte

"va kostar inte den båten" och sänkte sen blicken

tillbaka mot flötet.


Var inte nere så länge utan traskade hem längs

alla STORA hus med sina små gator. Man möter den ena tomten 

efter den andra smyckade av olika färger. Gick dock förbi en

rabatt med mina favoriter (Akleja) som jag inte kunde

låta bli att fota.


 

Om jag skulle ta med mig kameran runt om

här i Blåsut skulle jag aldrig kunna se mig mätt

eller fota mig trött på allt vackert som blommar nu.

Det får nog bli en stor kruka med Aklejor med en dag.


Får se vad som fotas nästa gång jag går ut.

Kanske följer jag med hustrun ut och förevigar alla

underbara syrener som ploppar upp här och där. Även en sån

ville jag ha i en kruka och gärna vit eller mörklila.


Har gått förbi massa trädgårdar med tanken

att jag skulle vilja fråga om jag fick ta ett rotskott

men då kastar hustrun in sitt veto om att man ska INTE

alls tigga utan folk så jag har lagt den tanken på hyllan

för ett tag. (suck)

Av Michael - 22 maj 2022 10:25



Ja det är EN av mina många frågor

just för stunden.


Ser ut genom fönstret och ser grannens vimpel

resa sig lätt i vinden och jag försöker tyda, förutse

hur det kanske blåser nere vid vattnet.


Känns som jag försöker undvika att gå ner 

trots att jag egentligen vill. Blir nog en film först

för klockan är ju bara 10.30 drygt så än finns det tid.


Tyckte mig se igår att regnet skulle 

dra in runt 4 så jag har gott om tid eller?

Jag lyssnar nog en aning mer på kroppen också

för den har verkligen inte återhämtat sig sen Pilgrimsleden

så jag får se hur jag gör.


Funderar en stund.....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards