•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 maj 2022

Av Michael - 6 maj 2022 11:42



Hualigen va sent det blev.

Det roliga tog slut efter midnatt, ja det var verkligen roligt.

En försenad matchstart gjorde att final 4:7 slutade som sagt

efter midnatt med ett skyfflande segermål av Jesse Virtanen i period 4.

 

Jobbigaste för mig var att inte vråla ut i högan sky

för hustrun sov och säkert grannarna med gissar jag.

 

Vaknar idag med ett leende, fågelsång, strålande solsken

och en liten lapp från hustrun som förkunnade "Puss på du"

och bara en sån sak förgyllde dagen.

 

Katterna är inte glada på mig idag.

Dom vill UT och jaga möss gissar jag. Så fort det brummar

från något flygfä kommer dom rusande för att lokalisera vad och 

om det går att äta.

 

Jag och hundarna har avnjutit promenad i det underbara

vädret, pratat med grannar som är i full gång med sina växter och odlingar.

Saknar att ha en liten trädgård att sköta om, men sen inser jag jobbet bakom

och kroppen som vägrar sen är allt som bortblåst.

 

Det räcker lagom med utrymme på altanen att klä in i grönska

så hellre det än stora ytor som ska klippas, rensas.

Spanar fortfarande efter några växter att plantera och det mesta 

av dom har hustrun på jobbet så jag kan lugnt sitta ner i båten

och invänta.......

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards