•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 juni 2021

Av Michael - 2 juni 2021 15:32



Nu när jag väl fått med hustrun

på det jag vill göra så stoppas jag av annat.


- Om det mojnar längre fram kan vi fiska då?

- Ja det kan vi väl...


Men tror ni det slutar blåsa då ?

Näää minsann inte och vem vill stå och kasta flötet

i ansiktet hela tiden ?


Ganska varmt och skönt utan annars

och nu när jag inte fick röra mig under dagen för

vi hade annat att göra så har jag en del överskottsenergi

för det vi hade planerat blev uppskjutet.


Jag fick göra något men INTE gräva

rabatter, inte rensa, kan inte bygga på växthus och inte

heller husvagnen så vad ska man göra då om inte FISKA ! ! !


Vår vän Peter hade tydligen fått 19 Abborrar på det stället jag nu

vill besöka så jag gissar dom tagit slut. Abborren leker just nu

så den torde vara hungrig och sugen på fet, härlig kompostmask

tycker jag eller hur Isabell ?


Bara att hålla tummarna !



Av Michael - 2 juni 2021 10:20



Det där har verkligen inte min hjärna

fattat för den vill förändra världen och skulle troligen

inte vara nöjd med det heller så kanske därför jag inte 

orkar slutföra alla saker jag påbörjat.


Idag har jag satt tidslås på huvudkontoret

så hjärnans frekventa tjat kommer inte ut förrän

lite senare. Hustrun vill ha mig alert senare så vi kan 

slutföra en sak tillsammans.


Väcktes "tidigt" imorse av att Daisy skällde.

Hon gav ifrån sig ett ståndskall som påvisade att

vi hade en älgko vid dammen som säkert var törstig.

Synd man missade detta. . . . .


I denna värmen kommer det säkert ske

fler gånger men vi har ingen sett på tomten sen vi flyttade

hit oktober 2017 så lite spännande är det allt.


AJ satan va han sparkar på låset då.

Sitta still är verkligen inte min grej så jag hoppas

kunna hålla händerna i schack och INTE paja ryggen. . . . . 


Tjohooo

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards