•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 juni 2021

Av Michael - 19 juni 2021 11:31



- Är Nellie rädd för åska?

- Njaaa...

- På väg att åska igen och jag står

till knäna med blandfärs "see my picture"


Men det gjorde hon inte utan nu ligger 

hon i sovrummet och mumsar på smörgås, äpple

och jordgubbssaft kollandes på sin surfplatta.


Isabell bråkar med lastgaller och jag ska som sagt

förbereda mig inför timmar med att steka köttbullar.

Tänk va lyxigt kunna lämna av en diamant här

medans man slösar pengar sen kommer till ett dukat

bord med köttbullar, potatis och Isabells underbara gräddsås.


Säger inget bestämt men efter gårdagens

utsökta måltid som för mig var första gång som jag smakade

rökt Abborre så lutar det åt att vi snart igen ger oss ut

på en ny fisketur och drar hem mer av denna delikatess

och röker igen.


Vore det inte för alla förbannade

ben så skulle det vara trevligare fisk att äta men

kanske är det charmen att peta bort, eller varför inte

fånga lite större fiskar så blir benen lite större. . . .


Ja middagen serveras 15:00

så kanske dags snart att börja.


Vad ska ni äta idag ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards