•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 juni 2021

Av Michael - 9 juni 2021 18:15



Hävdar min svärson så nu

fick jag ta hjälp av Oskar så jag har en

liten högre insats och större chans att fånga

den där riktigt maffiga fisken.


Han fångade sina från fiskbilen

och anklagar mig nu för att ha tagit upp

fel fisk. Har med mig måttstock och vågen 

denna gången (imorgon) så det ska inte gå fel.


Spana in dessa skönheter för Abborre & Gös.


  Nu hoppas jag att dom ska funka för

det rätta ändamålet och det är att besegra svärsonen

den elaka odågan som hånar och förlöjligar sin svärfar

å de grövsta. . . .  (hahahahaha)


Snart får vi fikabesök så jag får fortsätta

med att duka fram kaffe och fikabröd. Hustrun gör fint på

gräsmattan där det inte hanns med förra gången.


Ha en fortsatt skön kväll.

Håll tummarna för mig imorgon när läkaren

ska förkunna sin dom. Ortopeden eller inte ? ? ? ?

Av Michael - 9 juni 2021 11:10



Somnade med en öppen kran och vaknade

med samma kran mer öppen än inatt.


Börjar banne mig misstänka allergi

ärligt talat för ögonen kliar och näsan rinner

hela tiden så frågan är om jag blir insläppt

på sjukhuset idag. . . . ?


Vågar man chansa på att näsan

inte rinner till så jag står i kön och förkunnar

att jag verkligen inte är förkyld utan troligen allergisk.

Nyser konstant gör jag med så jag ska kolla med

fotvården innan jag närmar mig dörrarna.


Dum som man var så glömde jag 

mitt ombyte på Apoteket så jag får nog be henne

skicka nytt så "Syster Bella" kan lägga om såren.


Just nu känns det som en lätt förkylning

men man kan ju inte veta säkert så jag hoppas det 

har släppt innan den 15.e för då ska spruta nummer 2

in i armen sen får det vara bra med långa nålar

på ett tag tycker jag.


Som jag trodde så avrådde hon mig från att komma.

Det troliga var att jag inte skulle släppas innanför dörrarna

så jag kryper ner och ser på film en stund och inväntar

min eminenta hustrus hemkomst.


Hörs av senare !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards