•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 12 juni 2021

Av Michael - 12 juni 2021 22:21



Hon försvann och lämnade mig ensam

i husvagnen med orden

- SITT NER så kommer jag snart.


Tog en stund sen kom hon bärande

med chips, choklad och livets nektar (Pepsi Max)

och jag hittade Yatzy så det förlorade jag på

i 2 omgångar sen skruvade vi upp sidoskivan till sängen.


Lite fuskcamping utan att sova.

Väldigt mysigt och mer kommer det bli när allt är klart.

Känns som de där småsakerna inte riktigt

faller någon av oss i smaken och husvagnen är ju dock

MITT ansvar har hustrun sagt.


Sportfåne som man ändå är måste jag medge

att jag inte kollat en enda match när det gäller

EM fotbollen. Händer dock massa saker hela tiden så jag

får väl intaga soffan på måndag då Sverige spelar.


Nackdelen med att ha en fotbolls tokig 14 åring här 

blir att vår tv kommer vara upptagen 14 dagar typ.

INTE roligt men bara att leva med det helt enkelt. . . .


Lider så otroligt av att vara ute i sköna sommarvädret. . . . . 




Av Michael - 12 juni 2021 13:51



Har min hustru gjort (idag med)

efter att jag gav henne lite energi i form

av dubbelmacka, iste & wienerbröd.


Hon tog tag i hönshuset och röjde undan.

Ja hon föste bort mig hela tiden så vi klargjorde

att jag tillförde inte mycket mer än räcka henne saker

och drog fast 2 skruvar.


Av olika skäl var jag inte till mycket nytta

utan stötta henne med hejarop och kallt iste

så hon inte torka ut stackarn. Men vilken skillnad

det blev efteråt. Är inte riktigt klart men enligt mig

så är det 80% klart och det verkar som hönorna

accepterat att vi röjt omkring där inne.


Ytan är 40% större, fler reden och stegen är tillbaka.

Innan satt dom på störar, gammal dörr och maken till att 

"skita" har jag inte sett. Nu ska vi bara hyra släpkärra och köra

massa gammalt virke till återvinningen som stått i 

generationer och ruttnat bort.


Ni som följer mig på Facebook kan snart se filmen

där jag kikat runt i hönshuset. . . . . . .

Kan nog fota lite med så ni får se här med.


  Allt detta stod längs med väggen.

Nerbajsat och hemskt.


Men numera ser det finare ut.


           


Ska bli kul att se vad hon mer ska göra 

där inne. . . . Nu snart fotbollsmatch i Vänersborg !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards