•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 juni 2021

Av Michael - 7 juni 2021 17:22



Men man måste ändå ha ner

skiten som fastnade. . . . . 


Skakat av det mesta men har börjat

att studera fisk för fisk och ska banne mig

skaffa en liten bok där det ska skrivas ner

allt om fiskarna så slipper jag stå där som ett fån

nästa gång man ber om hjälp.


Ska snart ge oss ut och blöta några spinnare

för att se att det inte var fel på oss utan utrustningen

vi hade för stunden. Regnet duggar till och från sen måste jag försöka

få loss hustrun från telefonen. Brukar ofta bli långa samtal

mellan henne och hennes syster samt dotter så det är ingen

idé att ha bråttom.


- Åhh du tappa den, den har fått hjärnskakning. . . . 

Ett klassiskt svar från min hustru när man tappar fisk på marken.

Hoppas nu det inte kommer ett åskväder för då sitter hon troligen

i samtal med nästa och det blir nog hennes dotter. . . . . . . 


 

Av Michael - 7 juni 2021 12:30



Varken jag eller min svärson

hade en blekaste aning om vad han hade fångat

igår och när jag lade ut en förfrågan så togs det emot

med ilska och förbannelse.


Han hade fångat en Asp som tydligen först och främst

är fredad April-Maj men även rödlistad. så aldrig mer kommer

jag göra om det misstaget att visa osäkra arter igen.


Har fiskat nästan hela mitt liv och har oftast

riktat in mig på de mest vanliga fiskarna som abborre, gädda, gös

och ädelfiskar men vitfisken är en bredd av olika fiskar som jag aldrig

forskat i så därför vet jag inte alla.


Hade aldrig gjort det misstaget om jag visste 

hur illa det skulle mottagas så nu sätter jag mig i ett hörn

och slickar mina sår.


Picknicken inställd p.g.a REGN !

Av Michael - 7 juni 2021 10:59



Ni som följt med ett tag kanske minns

att förra julen alltså 2020 gav jag min hustru

ett presentkort på 5 picknickar. . . . 


Hon fick välja dag och jag skulle fixa 

plats och mat och det var ett uppskattat kort.

Hon blir glad och uppspelt varje gång och en glad

fru är en nöjd fru. . . . .


Idag är en av dessa dagar.

Det som oroar mig är vädret som ser lite

dystert ut men vi chansar och hoppas på det bästa.

Hon vet inte platsen än men vad vi ska äta.


Ärligt talat har inte jag en aning om vart vi ska heller

så jag har några timmar på mig för att bestämma mig.

- Enplats utan massa folk

var det enda jag fick gå efter.


Ångrar jag sålt alla picknick korgar på Loppisen

så jag får försöka finna något med passande.

Tänka sig . . . . tog en promenad och letade efter just något passande

och fann en korg men som den ser ut nu får jag troligen

inte Isabells godkännande för den är ljus lila och den korgen

p.g.a färgen har hon aldrig gillat så jag får se om jag kan byta 

färg på den.


Regnmolnen är tunga just nu.

Kommer det regn tror ni ? 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards