•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 juni 2021

Av Michael - 6 juni 2021 19:42



Ja idag blev han stöddig

den lille svärsonen. 


Ikväll förvandlades jag till David

och han till Goliat när vi fiskade på nästan samma plats.

- Lägg ner metfisket.

- Spinnfiske som gäller.


Så här efteråt kan det kanske vara sant, men

bara kanske. Man erkänner sig aldrig besegrad hur dåligt

det än har gått för idag nappade inget i vågorna.


Jo på spinnfiske såklart.

Jaja han får la va lite kaxig idag då.

Man ska vara snäll mot dom som är mindre

lärde min mamma mig.


2 Gösar och 1 oidentifierad vitfisk fick följa med hem

till oss för fånga gick bra men tillaga dom var ingen favorit.

Nu står Isabell och rensar som sen ska tillagas. Två i ugnen

och den andra ska tydligen rökas i en rök vi inte äger.


Nu ska jag göra mackor sen ska 

vi njuta av solnedgången på altanen.


Sköt om er


 

Av Michael - 6 juni 2021 14:39



Sveriges Nationaldag !

Vi har för mig en typisk sommardag.

Klarblå himmel och strålande solsken.


Riktig sommar för mig är just så här.

Nyklippt gräs, asfalt, gröna ängar och åkrar

och faktiskt så är jordgubbstårta sommar för mig.


En del skulle säkert säga sill, potäter, nubbe mm

men det är inget för mig och som tur är finns det

ju delade smaker och så länge vi har en fri vilja

så väljer jag bort det.


Idag blir det dock chicken nugget för mig och Marcus

och eftersom Isabell anser det vara kranskärlsframkallande 

så väljer hon kyckling wok.


Senare några timmars fiske (Tobbe ska du med?)

och kanske möter Peter om han inte är bakfull *tihi*

Vilket som blir det en stillsam nationaldag som slutar på altanen

med svampstuvade mackor. . . . .


Hur firar du ?


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards