•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 4 juni 2021

Av Michael - 4 juni 2021 20:18



Nej tyvärr det är ingen som är gravid.

Hade varit roligt om man fick bli morfar till en 

ny liten snutt.


Men icke så denna gången.

Efter många om och men så ska dosen på

Gabapentin höjas, ordinarie läkare ska ringa

den 10/6 och så ska jag till akutmottagningen

för att utreda varför mitt vänstra ben sväller upp.


Mättes idag och låg på 42 cm runt vaden

medans det högra hade 38 cm. Sen när han fick reda

på att jag tidigare haft ytliga blodproppar så gick det undan

så nu inväntar jag en tid.


För övrigt har vi haft en underbar grillad middag

på altanen i strålande solsken och tänka sig, min son

satt ute och njöt av tystnaden och delvis den vackra

fågelsången.

- Jag växer upp jag med. . . . ( ja för fort)


Min dotter har tränat sin sambo idag

och det var ett tag sen hon gick i "fotbollsskola"

så idag somnar hon säkert lika fort som sin dotter

efter några cider. . . . (fröken jag måste kissa)


Snart dags för ryggläge då ryggen

tar död på mig. Glad över värmen, glad att jag inte hade

rosfeber, glad över mina barn och älskade hustru. . . . . 


God natt

Av Michael - 4 juni 2021 11:04



Är inte alltid bra att dölja

för den man älskar. . . . .


MEN om jag lyckas sy ihop detta

hommer Isabell bli tårögd hoppas jag.

Med ALLA barnens hjälp och lite finurlighet

och STOR hjälp av fantastiska Meg så är jag

verkligen uppspelt över detta.


Varje gång det plingar i telefonen

väser hon på mig och undrar vem jag "flörtar" med

(Som om det skulle hända) och jag svarar som oftast

- Det har du inte med att göra!

- Allt som handlar om mig måste jag veta.

- Det är jag som bestämmer. . . . (inte denna gången min kära)


Detta vackra yrväder bestämmer inte

ALLA gånger och det gör henne lite irriterad... *puss*


 

Av Michael - 4 juni 2021 09:50



Ja när man lever på landet utan

körkort så är man lite utsatt när hustrun jobbar.


Vill det sig väl så kanske hon jobbar heltid

en dag och då blir det verkligen tråkigt. När hon

läser detta kommer det såra hennes samvete när

hon får veta detta.


Jag klarar mig Älskling !


- Saknar du inte socialt umgänge?

frågade hon mig igår. . . .

- Nej inte speciellt !


Fast med handen på hjärtat vore det kul

med besökare och få prata av sig om annat än

mina smärtor och besvär.

- Be Magnus komma ut och prata gamla minnen.

- Äsch han jobbar hela tiden och är lika trasig han i ryggen.

- Vi kan väl inte sitta här och gnälla som två gamla "gubbar" eller?


När jag nu tänker efter vore det kul att samla

ihop några och bjuda på fika och prata strunt och ljuga

om sina bravader från unga år.


Kanske någon som läser och känner sig

manad att besöka underbara Västra Tunhem med sin fantastiska

vy över gröna åkrar och Hullsjön och ta en kaffe med dopp.


Idag kommer min son som ska sova 

och spela men tusan om man inte kan få med han 

ut några timmar så även han kan omfamna solskenet en

stund och hjälpa mig med hönshuset.


Han dricker ju inte kaffe till hustruns förvåning. . . . (Kaffe?)

Men ikväll ska vi grilla och gotta oss på altanen några timmar

så lite lantluft hinner han nog få i sig eller hur Marcus ?


Lite summer jam på detta. . . . . .


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards