•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 29 juni 2021

Gjort massa dumma saker....

Av Michael - 29 juni 2021 17:22



Om Isabell fick bestämma.


- Vem fasen lägger in status när man ligger för

döden ?

Vem bloggar om eländet ?


På A svarar jag: JAG

På B svarar jag: INTE JAG:


Ska hålla mig borta från ämnet så gott det går.

Eller? Min blogg jag bestämmer.


Midsommarafton:

Allt var perfekt från start till sista minut.

God mat och trevligt sällskap.

Perfekt väder och vi grillade kycklingspett, grönsaker, fläskytterfile

med smak av Anchochili (ny favorit) sen avslutade vi frossandet med

att hälla i oss jordgubbar med grädde.


Hade en aning svårt att somna den natten eftersom vi

skulle ha kalas för min hustru. Även på Midsommardagen grillade vi

grekiskt på spett med ris. Alla barnen var samlade och tillsammans

gjorde vi hennes dag oförglömlig hoppas jag.


Hennes present blev:


 

På natten sen startade rena helvetet.

Vaknade till runt 4 och va tvungen gå på toaletten

för att snabbt återvända och inser att jag skakar okontrollerat

och börjar frysa så otroligt.


Lyckades somna med vaknade i sämre tillstånd så jag ansåg att 

jag flyttar mig inte ur sängen. Frun handlade termometer och den pendlade hela dagen

mellan 38,39,40 hela tiden och kräkningarna (2 ggr) kom direkt efter att

jag åt. På måndagen ansåg min hustru att nu fick det vara nog så efter ett samtal

till 1177 satt jag dysvett, utmattad, febrig utanför akutmottagningen.


20:00 kom jag in och efter tonvis med prover

och 2 påsar dropp, möte med 4 läkare fick jag äntligen åka hem igen.

Isabell hämtade mig och runt 6 imorse var vi hemma.


Vad kan man lära sig av detta?

Ja det finns massor.

Att man som 190 cm och ADHD med diskbråck så var

britsen på 50 cm bred och kanske 170 lång ingen hotelvistelse

i 9 timmar och jag kan lova att ryggen är i sämre skick

än innan jag åkte dit.


Numera är jag feberfri och sockret börjar

stabiliseras mer och mer. Visade sig vara en massiv infektion

i min såriga fot. Sänkan visade 156 så det var tur jag kom 

in med hustruns hjälp.


Ikväll blir det fotboll ! ! ! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards